خجالت‌زدگی "کاپولا" بابت محبوبیت فیلمش نزد نخست‌وزیر انگلستان

فرانسیس فورد کاپولا گفته است از اینکه "پدرخوانده" فیلم محبوب بوریس جانسون است، خجالت‌ می‌کشد.

خجالت‌زدگی "کاپولا" بابت محبوبیت فیلمش نزد نخست‌وزیر انگلستان

به گزارش خبرنگار فرهنگی تسنیم، کاپولا علت این خجالت‌زدگی را در آن می‌داند که آقای جانسون «انگلستان را به سوی ویرانی سوق می‌دهد.»

در ماه جولای، نخست وزیر انگلستان به دیلی‌میل گفته بود صحنه محبوبش از یک فیلم، قتل‌های تلافی‌جویانه در پایان فیلم کلاسیک گانگستری «پدرخوانده» کاپولا است که در آن مارلون براندو، آل پاچینو و دایان کیتون بازی کرده‌اند.

کارگردان فیلم پدرخوانده به این اظهارات بوریس جانسون واکنش نشان داده و گفته است از اینکه فیلمش محبوب «بی‌رحم‌ترین شخصیت‌های تاریخ معاصر همچون صدام حسین، معمر قذافی و دیگران» است، خجالت‌زده شده است.

او به مارک‌واچ گفته «احساس بدی دارم که صحنه‌هایی در یک فیلم گانگستری است که شاید الهام‌بخش هر فعالیتی در جهان واقعی یا مشوق کسی باشد که می‌بینم انگلستان دوست‌داشتنی را به سمت ویرانی سوق می‌دهد.»

کاپولا گفته «من عاشق انگلستان و مشارکت‌های بسیارش در کمک به بشریت، از زبان زیبایمان و فیزیک نیوتونی تا پنی‌سیلین هستم و از آن هراس دارم که انگلستان درگیر چیزهای احمقانه‌ای همچون خروج از اتحادیه اروپا شود.»

ترزا می، نخست‌وزیر سابق انگلستان در گفت‌وگو با رسانه «میل آن ساندی» از فیلم‌های کازابلانکا، فراری و شما دوبار تنها زندگی می‌کنید - یکی از قسمت‌های مجموعه جیمز باند - به عنوان فیلم‌های مورد‌علاقه‌اش یاد کرده بود. هفته پیش،‌ جان اولیور، یکی از مجریان مشهور  تلویزیونی انگلستان، بوریس جانسون را پس از معلق کردن پارلمان، یک دلقک توصیف کرد.

این نخستین بار نیست که جانسون مورد هدف اولیور قرار می‌گیرد. پنج روز پس از اعلام نخست‌وزیری جانسون، اولیور گفته بود «متأسفانه بریتانیا کاملاً نابود شده است.»

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان