رسانه چینی اخراج بولتون را خبری مسرت بخش خواند

پکن- ایرنا- یک رسانه دولتی چین در تازه ترین گزارش خود خروج «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا از کاخ سفید را خبری مسرت بخش خواند و نوشت خوشبختانه بولتون رفت.

رسانه چینی اخراج بولتون را خبری مسرت بخش خواند

چاینا ارگ روز دوشنبه در مطلبی نوشت: هنوز معلوم نیست که او اخراج شده و یا اینکه شخصا از این سمت استعفا کرده اما آنچه مسلم است اینکه خوشبختانه او از صحنه خارج شده است.

رسانه چینی تصریح کرده است برای او هیچ مراسمی در پایان سمتش در کاخ سفید برگزار نشد و مقام های آمریکایی او را تنها با چند توئیت بدرقه کردند رییس جمهوری آمریکا نوشت که او را برکنار کرده و بولتون هم تاکید کرد استعفا کرده است.

گزارش ادامه می دهد: او که در سیاست خارجی آمریکا به تندرو تندروها مشهور است همان برنامه های نظامی و جنگ طلبانه ای را در کاخ سفید و در کنار دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا دنبال می کرد که در دوران جرج بوش در سال 2003 میلادی به دنبالش بود کسی که از جمله معماران حمله نظامی به عراق بود.

چاینا ارگ خاطر نشان کرده است بولتون تلاش زیادی کرد تا در دوره ترامپ همین سیاست ها را دنبال کند غافل از آنکه ترامپ کسی نیست که به راحتی آغوشش را برای این افراد باز کند و از اینکه آنها را کنار بگذارد ابایی ندارد.

رسانه می افزاید شاید اینکه باعث شد تا آمریکا از توافق هسته ای بین المللی با ایران و یا معاهده نیروی اتمی میان برد با روسیه موسوم به «آی آر ان» خارج شود، برایش موفقیت محسوب شود. 

در این مطلب همچنین آمده است که او درباره مسایل مهم مورد توجه دولت آمریکا از جمله افغانستان، ایران، کره شمالی، سوریه و ونزوئلا مواضعی بسیار تند داشت. 

گزارش تاکید می کند بولتون تندرو می خواست که آمریکا را وارد جنگ با ایران کند او به دنبال حمله پیشدستانه به کره شمالی بود و می گفت که نباید با این کشورها برخوردی منعطف داشت.

چاینا ارگ نوشت امروز با رفتن بولتون نشانه های خوبی از کاهش تنش ها و پراکنده شدن ابرهای جنگ در خاورمیانه و حتی احتمال دیدار مقام های آمریکا و ایران به گوش می رسد.

گزارش در پایان اشاره می کند که بولتون به تاریخ پیوست حالا این ترامپ است که باید به دنبال فضاسازی های تازه و اجرای سیاست خارجی باشد شرایط متفاوت از قبل است و باید دید او برای افغانستان و کره شمالی چه برنامه هایی تدارک دیده است.

چاینا ارگ آورده است در این میان یک معما نیز لاینحل مانده است و اینکه هرکسی که کاخ سفید را ترک می کند معلوم نیست برکنار شده و یا استعفا کرده است؟!

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان