هنرمند کردستانی تنها نماینده ایران در جشنواره موسیقی تالین است

سنندج – ایرنا – سعدالله نصیری هنرمند کردستانی به عنوان تنها نماینده ایران در جشنواره موسیقی تالین کشور استونی حضور پیدا می‌کند.

هنرمند کردستانی تنها نماینده ایران در جشنواره موسیقی تالین است

جشنواره موسیقی تالین کشور استونی از مهمترین رویدادهای موسیقی اروپا برای نخستین بار در سال 2009 به  منظور ترویج و گسترش موسیقی بین‌المللی و تقویت صنعت موسیقی اروپا کار خود را آغاز کرد و همه ساله پذیرای هنرمندان حوزه موسیقی از اقصی نقاط دنیا است.

از هر کشوری یک هنرمند به عنوان نماینده آن کشور به این جشنواره دعوت می‌شود که امسال سعدالله نصیری  هنرمند برجسته کردستانی در این رویداد مهم به نمایندگی از ایران حضور پیدا می‌کند.

سعدالله نصیری روز دوشنبه در نشستی با خبرنگاران استان اظهار داشت: فستیوال تالین تنها جشنواره‌ای است در دنیا که از سیستم صوتی در آن استفاده نمی‌شود و مخاطبان صدای خوانندگان را بدون هیچ تغییری می‌شنوند.

وی اضافه کرد: به عنوان نماینده موسیقی ایران در این جشنواره شرکت می‌کنم و در این برنامه موسیقی کهن کُلیایی، هورامان و کلهر را اجرا می‌کنم.

این هنرمند کردستانی با اشاره به اینکه از تقلید کار دیگران بیزار هستم، افزود: سبک کار خود را دارم و ترانه اکثر کارهایم هم سروده خودم است.

نگارش 2 کتاب در حوزه موسیقی

نصیری نوشتن 2 کتاب را از برنامه‌های خود اعلام کرد و گفت: 15 سال است که کار نوشتن 2 کتاب را آغاز کردم که یکی از آنها تلفیق طب سنتی و موسیقی  است که پتانسیل این مهم در موسیقی کُردی وجود دارد.

وی اضافه کرد: نوشتن دایرالمعارف موسیقی کُردی از دیگر آثاری است که در حال انجام آن هستم که کار نوشتن آن تمام شده است و در آینده‌ای نزدیک اقدام به چاپ وانتشار آن میکنم.

این هنرمند برجسته کردستانی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌هایم ایجاد صلح و از بین رفتن خشونت در تمام دنیا است، افزود: شعار تور کنسرت اخیر خود را «مولانا و صلح» انتخاب کردم.

سعدالله نصیری متولد ستال 1355 در سنندج است و موسیقی را از پنج سالگی در محضر پدر خود استاد مقام‎های کُردی آغاز کرده است.

ساخت موسیقی متن فیلم بلندپندار، باسبدی پرازماه گمشده، ساخت قسمتی ازموسیقی آوازی چریکه هورام، ضبط و نشر 10 ه آلبوم تحقیقی پژوهشی توسط موسسه ماهور و کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان ایران از جمله کارنامه کاری این هنرمند سنندجی است.

برگزاری کنسرت موسیقی درکشورهای آلمان، فرانسه، ایتالیا، قزاقستان، مجارستان، ترکیه، عراق، هندوستان، امارات متحده عربی، سوئد، نروژ از دیگر سوابق کاری این هنرمند است.

وی در 15 سالگی به خاطر ساخت موسیقی نمایش دخترآفتاب جایزه بهترین موسیقی شیراز و در 17 سالگی مقام بهترین آهنگساز برتر گلریزان جوانان ایران برای ساخت موسیقی نمایش مهپاره را کسب کرده است.

وی هنرمندبرگزیده‌ فستیوال جهانی رقص وموسیقی کشورلهستان به خاطرآهنگ مجنون درایجاد صلح وآشتی جهانی سال 2010 و هنرمندبرگزیده فستیوال رقص وموسیقی ایتالیا در سال 2015 از دیگر افتخارات این هنرمند است.

9936 / 3034

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان