معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران مطرح کرد؛

آخرین جزئیات برنامه های استانداری برای احیا وتوسعه استان تهران

تقی زاده از آخرین اقدام های استانداری تهران در حوزه بازآفرینی شهری، لایحه مالیات بر ارزش گزارشی ارائه کرد.

آخرین جزئیات برنامه های استانداری برای احیا وتوسعه استان تهران

آخرین جزئیات برنامه های استانداری برای احیا وتوسعه استان تهرانبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد تقی زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران در بیستمین جلسه شورا استان تهران در سخنانی گفت: شورا ها به عنوان بازوی نظارتی و تصمیم گیری مدیران هستند که باید از این ظرفیت بی بدیل استفاده شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران با اشاره به این نکته که بیش از 20 درصد جمعیت کشور در یک درصد پهنه استان تهران ساکن هستند، تصریح کرد: با این وضعیت پراکندگی مشکلات در استان تهران در مقایسه با دیگر استان های کشور خود را به شکل دیگری نشان می دهد.

 تقی زاده با اشاره به طرح هادی روستاها گفت: تنها راه حل طرح هادی روستا مدیریت یکپارچه و اصلاح تقسیمات کشوری و قوانین موجود در این حوزه است.

او در تشریح نحوه تخصیص مالیات بر ارزش افزوده گفت: اعتقاد ما این است که برای توسعه متوازن باید به توسعه روستاها توجه شود و برای اصلاح لایحه مالیات بر ارزش افزوده و تامین منافع شهرداری ها مکاتباتی نیز انجام دادیم.

تقی زاده تصریح کرد :  5 درصد جمعیت روستایی در استان تهران رقمی نزدیک به 850 هزار نفر است که این آمار بیش از جمعیت برخی از شهر های کشور است.

او با اشاره به هدر رفت منابع گفت: در بازدید های صورت گرفت مشاهده شد بخش زیادی از منابع هدر می رود که برای اصلاح آن باید چاره ای اندیشید و عملکر سازمان همیاری ها باید طبق اساسنامه آن نهاد باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران تاکید کرد: رویکرد سازمان همیاری ها باید تغییر کند و باید به دنبال تامین منافع سهامداران این نهاد که همان شهرداری ها هستند باشیم.

تقی زاده با اشاره به عملکرد ماده 99 و 100 قانون گفت: ما باید با استفاده از ماده قانونی جلدی تخلفات در استان تهران را بگیریم نه اینکه بخواهیم از محل ماده 99 و 100 به چشم یک منبع درآمد برای شهرداری ها نگاه کنیم.

او تاکید کرد: باید به گونه ای باشد که اگر در استان تهران تخلفی صورت گرفت رای به سمت تخریب و اعاده بنا باشد نه اینکه بخواهیم جریمه تخلف را اخذ کنیم و منبع درآمدی ایجاد کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران با اشاره به اهمیت بازآفرینی شهری با تاکید بر این نکته که بازآفرسنی شهری موضوعی چند وجهی است،گفت: در استان تهران جلسه های مختلفی با شهرداری ها برگزار کردیم و قرار بر این شد تا پایان امسال شهرداری مناطقی که طرح بازآفرینی ندارند ان را تهیه و را ارایه کنند و مناطقی که طرح بازآفرینی ارایه کرده اند اما نیاز به بازبینی دارد پس از اصلاح طرح خود را ارائه کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان