سومین جلسه رسیدگی به پرونده موسسه غیرمجاز حافظ و شرکت کشاورزی خوشه طلایی مهر آغاز شد

سومین جلسه رسیدگی به پرونده موسسه غیرمجاز حافظ و شرکت کشاورزی خوشه طلایی مهر به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

سومین جلسه رسیدگی به پرونده موسسه غیرمجاز حافظ و شرکت کشاورزی خوشه طلایی مهر آغاز شد

جلسه رسیدگی به پرونده موسسه غیرمجاز حافظ و شرکت کشاورزی خوشه طلایی مهربه گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سومین جلسه رسیدگی به پرونده موسسه غیرمجاز حافظ و شرکت کشاورزی خوشه طلایی مهر در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده اخلالگران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

موسسه غیرمجاز حافظ شش متهم به نام‌های سید احسان الله میرزاباقری برزی فرزند سیداکبر (مدیرعامل موسسه غیرمجاز حافظ)، بهروز پورانی فرزند سیف الله (دبیر هیات مدیره)، وحید ذکری زاده فرزند اصغر (معاون پشتیبانی)، ابراهیم کارگر فرزند اسدالله (مدیر امور مالی)، هوتن یوسفیان فرزند احمدعلی (مدیر منطقه شمال کشور)، محسن خوشبخت فرزند محمدعلی (رئیس شعبه خوی) دارد که اتهام آن‌ها دایر بر مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور است.

بانک مرکزی و 49 نفر شاکی این پرونده هستند، این موسسه ٧ هزار و 571 نفر سپرده گذار داشت و 4 میلیارد و 800 میلیون تومان جذب سپرده صورت گرفته است.

شرکت کشاورزی خوشه طلایی مهر ماندگار نیز 13 متهم دارد که 25 میلیارد و 532 میلیون و 500 هزار تومان جذب سپرده در آن صورت گرفته است.

در ابتدای جلسه رسیدگی متهم ردیف دوم پورانی اظهار کرد: اگر بانک مرکزی طی نامه‌ای به ما اجازه نمی‌داد که در تجمیع شرکت کنیم این اتفاقات برای ما بوجود نمی‌آمد.

وی ادامه داد نماینده بانک مرکزی بیان کرد:در مشهد پنج شعبه داریم، اما ما هیچ‌گاه در خراسان رضوی فعالیت خود را آغاز نکرده ایم و همچنین در زنجان هم شعبه نداریم، زیرا دادستانی آنجا با فعالیت ما مخالفت کرد.

متهم پورانی بیان کرد: پس از آن که بانک مرکزی اعلام کرد می‌توانیم در طرح تجمیع شرکت کنیم فرد سرمایه گذاری به نام حمید بوربور به سراغ ما آمد و ادعای کمک کردن را مطرح کرد.

وی تصریح کرد: قرار شد بوربور به عنوان عضو هیئت مدیره و سرمایه گذار با ما وارد همکاری شود تا بتوانیم با همکاری یکدیگر 20 شعبه را در سراسر کشور راه اندازی کنیم که دو شعبه پاکدشت و قیامدشت توسط بوربور افتتاح شد.

متهم پورانی گفت:در نهایت بوربور پیشنهاد واگذار خرید سهام من و میرزاباقری را مطرح کرد و در تاریخ 27 فروردین سال 96 بوربور پیشنهاد لغو مشارکت خود را اعلام کرد و قرار شد سهام را به مبلغ 12 میلیارد تومان خریداری کند منوط به اینکه پورانی و میرزاباقری از موسسه بیرون بروند که ما با این موضوع موافقت نکردیم.

وی تصریح کرد: بوربور هیچ آورده‌ای به موسسه نداشت و به هیچ کدام از تعهدات خود عمل نکرد و ما مجبور شدیم بر خلاف میل خود شعبات را از محل سپرده‌ها راه اندازی کنیم، زیرا برای راه اندازی هر شعبه حداقل 80 میلیون تومان هزینه نیاز است.

متهم پورانی ادامه داد: پس از بور بور سرمایه‌گذار دیگری به نام میلانی وارد موسسه شد و گفت که اگر میرزاباقری و بوربور از مجموعه بیرون بروند با ما همکاری می‌کند و در آن زمان 90 درصد سهام به میلانی 4 درصد به من و 6 درصد هم به میرزا باقری داده شد تا از مجموعه کنار برود.

قاضی صلواتی بیان کرد: با سپرده مردم چه کاری می‌خواستید انجام دهید.

متهم پورانی بیان کرد: به دنبال جذب سپرده بودیم و طی شش ماه می‌توانستیم جذب کنیم، عمدتاً نقش ما جزئی به عنوان جذب اندک سپرده مردم برای ارائه تسهیلات و داشتن کارنامه مناسب در بانک مرکزی بود.

متهم پورانی بیان کرد: نماینده دادستان اظهار می‌کند که پس از اعلام ممنوعیت موسسه باز به فعالیت خود ادامه داده، اما این موضوع را تکذیب می‌کنیم، زیرا پس از ممنوعیت ما هیچ فعالیتی نداشته ایم و تنها در سال 91 یک فعالیت دو ماهه و سه ماهه آخر سال 95 و سه ماهه اول سال 96 فعالیت داشته ایم.

وی تصریح کرد: اگر هر یک از کارمندان موسسه اقدام قانونی انجام داده باشند بر عهده من است، اما اگر آن‌ها تخلفی کرده باشند خود باید پاسخگو باشند.

متهم پورانی با بیان اینکه هیچ سوء نیت و قصدی نداشته ام اظهار کرد: مبلغ صد میلیون تومان به عنوان ودیعه در شعبه زابل مبلغ 100 میلیون تومان در استان مازندران و مبلغ 350 میلیون تومان تسهیلات در خود و یک انبار به ارزش 500 میلیون تومان در تهران از اموال این است که اکنون حاضر و باقی هستند.

وی بیان کرد: اگر این اموال و مبالغ دریافت شوند می‌توانیم با آن‌ها پول عده زیادی از سپرده گذاران را بدهیم، زیرا 36 نفر سپرده‌گذار مجموع 370 میلیون تومان تسهیلات ارائه داده اند که با باقیمانده پول در شعبه می‌توان آن را تسویه کرد.

در ادامه جلسه کارشناس حقوقی سازمان تعاون روستایی اظهار کرد: شرکت‌های تعاونی روستایی اساسنامه مخصوص به خود را دارند و حدودا عملیات شرکت کشاورزی را مشخص می‌کند با وجود آنکه شرکت مهر امید ایلام تعاونی است، اما بر اساس قانون عمل نمی‌کند.

وی ادامه داد: این شرکت بدون هماهنگی در خارج کردن منابع اقدام کرده و سازمان تعاونی روستایی ایلام از شرکت مهر امید شاکی است.

در حال تکمیل...

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان