استاندار همدان:

تاب‌آوری دستگاههای اجرایی در مقابل بحران تقویت شود

همدان- ایرنا- استاندار همدان گفت: دستگاههای اجرایی نسبت به افزایش و تقویت تاب‌آوری در برابر بحران‌های احتمالی تلاش کنند.

تاب‌آوری دستگاههای اجرایی در مقابل بحران تقویت شود

سید سعید شاهرخی روز سه‌شنبه در نشست اعضای شورای پدافند غیرعامل استان همدان بیان کرد: هدف اصلی پدافند غیرعامل کاهش تهدیدات و بالا بردن تاب‌آوری است که برای دستیابی به این هدف نیازمند مطالعه، شناخت و طراحی هستیم.

وی اضافه کرد: باید با بالا بردن توان در شرایط سخت روحی، روانی، فیزیکی و کالبدی تلاش کرد تا اگر اتفاقی افتاد آسیب پذیری را به حداقل رساند و طرح جامع نیز با رویکرد علمی در این راستا تهیه می‌شود.

استاندار همدان افزود: اعضای کارگروه ها به مسائل پدافند به عنوان کار و وظیفه ثانویه نگاه نکنند بلکه آن را در اولویت قرار دهند همچنین همه دستگاه ها همکاری لازم را با مشاور این طرح در دانشگاه مالک اشتر داشته باشند. 

شاهرخی با عنوان اینکه طرح تهیه شده باید سندی متقن باشد تا بتوان از آن بهره برداری کرد اظهار داشت: اعضای شورای برنامه ریزی نگاه ویژه ای به موضوع پدافند غیر عامل دارند.

وی ادامه داد: فرهنگسازی یک از اولویت های محوری در حوزه پدافند غیرعامل است چرا که هنگام شروع به کار بسیاری از مردم حتی با واژه و اهداف این برنامه غریب بودند ولی هم اینک طرح های زیر ساختی خوبی در حال اجرا است.

استاندار همدان بیان کرد: بعد از استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی و در زمان شکل گیری انقلاب، استکبار از تمامی ابزارها برای محقق نشدن آرمان های نظام بهره گرفت اما امروز بعد از گذشته چهل سال از انقلاب، آنها از پیشرفت های این کشور هراس دارند.

شاهرخی ادامه داد: چرا که حرکت سیل آسای مردم ایران را آنها نتوانستند کنترل کنند و این اتحاد، وفاق و همدلی هیمنه دشمنان نظام اسلامی را شکست. 

وی بیان کرد: دشمنان سخت ترین و هوشمندانه ترین تهدیدها را علیه ایران اعمال کردند و انتظار داشتند ظرف چند ماه بین مردم و حاکمیت شکاف ایجاد کرده و زمینه فروپاشی نطام را فراهم کنند.

استاندار همدان اظهار داشت: سران استکبار از عظمت ملت ایران و وجود و صلابت رهبر معظم انقلاب، روحیه ایثار، مقاومت و از خودگذشتگی این مردم هراس دارند و این مولفه ها محاسبات دشمن را بر هم زد.

شاهرخی تاکید کرد: با وجود فشارها و تنش های ایجاد شده از سوی دشمنان اما ایران رو به ثبات رفت و فشار آنها جواب نداده و با مقاومت مردم و مسئولان شرایط عوض شده است.

وی درباره حمله پهبادهای یمن به عربستان گفت: وجدان های بیدار تشخیص می دهند که دولت های کودک کشی که پنج سال تمام اقدام به از بین بردن تمامی زیر ساخت های یمن کردند امروز با کمال بی ادبی این حملات را محکوم می کنند در حالیکه این دفاع مشروع ستودنی است.

7526/2087

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان