به مناسبت هفته دفاع مقدس؛

نمایشگاه چیدمان هنر مفهومی پیدا و پنهان برپا می‌شود

تهران-ایرنا- نمایشگاه «پیدا و پنهان» با مرور هشت سال دفاع مقدس و مقاومت دلیر مردان و زنان این مرز و بوم در قالب هنر مفهومی شامل چیدمان، ویدئوآرت و اینستالیشن‌هایی با ارتباط دو سویه بین اثر هنری و مخاطب برگزار می‌شود.

نمایشگاه چیدمان هنر مفهومی پیدا و پنهان برپا می‌شود

هفته دفاع مقدس فرصت مغتنمی است تا دوباره با مرور هشت سال دفاع مقدس و مقاومت دلیر مردان و زنان این مرز و بوم، به تکریم ایشان بپردازیم. 

نمایشگاه پیدا و پنهان شامل آثاری در حوزه هنر جدید؛ از جمله هنر مفهومی شامل چیدمان، ویدئوآرت و اینستالیشن‌هایی با ارتباط دو سویه بین اثر هنری و مخاطب با موضوع دفاع مقدس است.

در این نمایشگاه هنرمندان برآنند تا در آثارشان دنیای ممکن را پیش روی مخاطب قرار دهند و بعضی از این آثار با حضور مخاطبان و مشارکت آنان کامل‌تر شده و تداوم پیدا می‌کند.

آثار اجرا شده در این نمایشگاه به سه گروه از جامعه مخاطبان توجه دارد.

گروه نخست؛ افرادی که دفاع مقدس و جنگ را از نزدیک تجربه و لمس کرده‌اند و این آثار برایشان مرور خاطرات است. گروه دوم؛ افراد میان‌سالی که از جنگ خاطره‌ای محو دارند و کودکی‌شان در میان ترس و اضطراب و خبرهای ناگوار جنگ سپری شده است و البته حس غرورآفرین از پیروزی جنگ در خاطرشان است. و گروه سوم؛ متولدین سال‌های بعد از جنگ که تجربه نزدیکی از این حماسه ندارند.

شامل 19 پرتره از فرماندهان شهید دفاع مقدس است که توسط محمد اسدی جوزانی با تکنیک آبرنگ خلق شده‌اند.

لازم به ذکر است روز نخست نمایشگاه با حضور هنرمندانی از مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری آثار هنری به صورت یادبود خلق شده و تقدیم میهمانان و بازدیدکنندگان می‌شود.

سیدعبدالله حاجی‌سیدحسن، ابوالفضل خسروی، امیر دستمردی، محمد فراهانی، مرتضی احمدوند، حسین سیاهپوش، حسین حبیبی، محمد اسدی جوزانی و مهدی فرخی هنرمندانی هستند که برگزاری این نمایشگاه را بر عهده دارند.

آیین گشایش نمایشگاه «پیدا و پنهان» روز یکشنبه 31 شهریورماه ساعت 15 به نشانی خیابان حافظ، نبش سمیه، ساختمان حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی مجموعه نگاه‌خانه، گالری ابوالفضل عالی، فضای همکف و محوطه حوزه هنری برپا می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان