عیسی کلانتری:

محیط‌ زیست تاوان تحریم‌ها را پس می‌دهد

تهران - ایرنا - معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تاسف دارد که با تحریم‌های اعمال شده، محیط زیست تاوان آن را پس می‌دهد.

محیط‌ زیست تاوان تحریم‌ها را پس می‌دهد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، عیسی کلانتری در دیدار با سفیر اتریش در ایران، ضمن انتقاد از عدم پایبندی کشورهای اروپایی به برجام اظهار داشت: تصور ما این بود که اروپا از آمریکا کاملا مستقل است و برای خودشان استقلال دارند، اما ثابت شد که با خروج آمریکا اروپا هم به بن بست رسید. جای تاسف دارد که با تحریم‌های اعمال شده، محیط زیست تاوان آن را پس می‌دهد. 
وی تاکید کرد: این تحریم ها باعث از بین رفتن کره زمین خواهد شد، اگر چه آگاهی مردم بسیار افزایش یافته است و سیاست‌های دوران جنگ سرد دیگر خریداری ندارد.
کلانتری از سفیر اتریش خواست تا در زمینه شدت انرژی، حفظ پوشش گیاهی و جانوری با جمهوری اسلامی ایران همکاری‌های موثر داشته باشد و از پیشرفت‌های کشور اتریش بتوان استفاده کرد. 

کلانتری افزود: در کشورهای جهان سوم، توسعه پایدار به علت منافع کوتاه مدت دولت‌ها با مشکل مواجه می‌شود و شرایط تحریم نیز مشکلات متعددی را برای محیط زیست ایران ایجاد کرده که در نهایت باعث استفاده ناپایدار از منابع کشور در 50 سال گذشته شده است.
وی تصریح کرد: استفاده تقریبا 100 درصدی از آب‌های زیر زمینی و مراتع برای کشاورزی و چرای دام باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی برای حیات وحش و محیط زیست ایران شده است.

در ادامه «اشتفان شلتنر» سفیر اتریش در ایران ضمن ابراز خرسندی از این دیدار ‌گفت: هفته آینده سه کارگروه همکاری مشترک ایران و اتریش در حوزه‌های آب، محیط‌زیست و گردشگری در تهران برگزار می‌شود و سمپوزیومی هم به عنوان مکمل این سه کارگروه با حضور معاون وزارت انرژی و محیط زیست اتریش برگزار می‌شود.
وی در خصوص عدم پایبندی به تعهدات برجامی اروپا گفت: من از ناامیدی ایرانی‌ها در این خصوص مطلع هستم اما اتریش این افتخار را دارد که میزبان نشست‌های برجام بوده و در این زمینه مخارج زیادی هزینه کرده است، ضمن اینکه برای حفظ برجام شبکه ای از همکاری‌های کوچک را شکل داده است.
سفیر اتریش افزود: در اتریش 40 دریاچه وجود دارد که در کمتر از 40 سال قبل حتی نمی‌شد در آن ها شنا کرد، اما اکنون دارای آب شرب با کیفیت هستند، ما از تکنولوژی و قوانین استفاده کردیم تا به این پیشرفت رسیدیم و حاضر هستیم این پیشرفت ها را با ایران به اشتراک بگذاریم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان