دختران بازمانده از تحصیل سه برابر پسران و بسیج امکانات ارتش برای اربعین

استان ها - ایرنا - ملت ایران از تهدیدهای دشمنان نمی‌ترسد، مشابه‌یابی پایان نامه‌ها به صورت جدی در حال انجام است، نیروی انسانی نخبه ابزار توسعه کشور، آمار دختران بازمانده از تحصیل سه برابر پسران، اختصاص ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های آبخیزداری، گسیل امکانات ارتش به زوار اربعین، کشت کلزا سه برابر می‌شود، احیای درختان دوران هخامنشی و ساسانی در ...

دختران بازمانده از تحصیل سه برابر پسران و بسیج امکانات ارتش برای اربعین

سایت سراسری استان‌های ایرنا به عنوان ویترین 31 سایت استانی خبرگزاری جمهوری اسلامی روزانه به طور میانگین محل انتشار حدود 200 فرآورده خبری شامل خبر، گزارش، مصاحبه، میزگرد خبری، یادداشت، بسته تصویری و تحلیل است که عصر هر روز به منظور بهره‌برداری و آگاهی بیشتر مخاطبان در قالب «بسته خبری 24» چکیده مهمترین آن‌ها منتشر می‌شود:

ملت ایران از تهدیدهای دشمنان نمی‌ترسد

 وزیر اطلاعات گفت: ملت بزرگ و شجاع ایران همواره اثبات کرده است از تهدیدهای دشمنان ترس و واهمه‌ ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی در ادامه سفر به  قزوین و در مراسم ادای احترام به شهدای این شهر در گلزار شهدا گفت: شهادت شهدای  خود صدای بلندی است که اعلام می کند ملت ما از مرگ نمی ترسد و در برابر هرگونه تهدید دشمن آماده جانفشانی است. تهدیدهای دشمن تاثیری بر روحیه ملت ایران ندارد و مردم ما همواره پای آرمان های خود ایستاده و مدافع انقلاب اسلامی و ارزش های آن هستند.

ساخت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در دولت تدبیر و امید دو برابر شد

وزیر نیرو گفت: احداث تصفیه‌خانه‌ها فاضلاب در کشور از سال 92 و در طول دولت تدبیر و امید در مقایسه با سالهای قبل از آن دو برابر شده و این میزان از 4.7 دهم به 9.3 دهم در سال افزایش یافته است.

رضا اردکانیان در آیین بهره‌برداری از طرح تصفیه‌خانه فاضلاب شهر فارسان استان چهارمحال و بختیاری افزود: در سایر شاخص‌ها نیز در دولت تدبیر و امید پیشرفت های خوبی حاصل شده و امید است تا پایان دولت بتوان در تکمیل و بهره برداری طرح‌های در حال اجرا اقدام کرد.

240 هزار میلیارد تومان در صنعت برق هزینه شد

وزیر نیرو همچنین در شهرکرد گفت: در دوران فعالیت دولت تدبیر و امید تاکنون 240 هزار میلیارد تومان از اعتبارهای دولتی و خصوصی در صنعت برق هزینه شده است که نسبت به دوره‌های گذشته این مقدار هزینه کم سابقه است.

مشابه‌یابی پایان نامه‌ها به صورت جدی در حال انجام است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، بررسی پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی را از برنامه‌های مهم در دستور کار این وزارتخانه دانست و گفت: مشابه‌یابی‌ پایان نامه‌ها و جلوگیری از تکرار پژوهشی به صورت جدی در حال پیگیری است.

دکتر منصور غلامی افزود: سامانه ای در "ایران داک" (پژوهشگاه اطلاعات و مدارک علمی ایران ) تعبیه شده است که موضوع مشابه یابی پایان نامه‌ها از جمله موضوع و متن را به صورت جدی پیگیری می کند.

به گفته وی، هیچ پرونده قضایی یا امنیتی برای فعالیت صنفی دانشجویان در داخل دانشگاه وجود ندارد.

نیروی انسانی نخبه ابزار توسعه کشور است

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و رییس بنیاد ملی نخبگان گفت: نیروی انسانی نخبه و با استعداد بهترین ابزار برای توسعه کشور در بخش‌های مختلف است که باید این موضوع مورد توجه و حمایت قرار گیرد.

سورنا ستاری در نشست رونق تولید و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان گلستان در فرمانداری گنبدکاووس، اظهار کرد: افزون بر توجه و حمایت جدی از نیروی انسانی نخبه و با استعداد، تکیه بر ظرفیت‌ و پتانسیل‌های درونی کشور نیز مسیر توسعه را هموار کرده و به آن شتاب می‌بخشد.

آمار دختران بازمانده از تحصیل بیش از سه برابر پسران است

 معاون رئیس جمهوری درامور زنان وخانواده گفت: هر چند آمارکودکان بازمانده از تحصیل در کشور کمتر از چهار درصد و به دلیل برخی مشکلات و کمبودهای زیرساختی عددی ناچیز نیز به نظر می رسد اما در همین تعداد بازماندگان، شمار دختران سه تا چهار برابر پسران است.

 معصومه ابتکار در نشست شورای برنامه ریزی ورونمایی از سند ارتقای زنان و خانواده کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: در دوران قبل از انقلاب میزان کودکان بازمانده از تحصیل بیش از 38درصد بود که سهم دختران نیز به مراتب بیش از پسران در این زمینه بود.

ایجاد زیرساخت‌های ثابت برای مراسم اربعین باید درنظر گرفته شود

 معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به اینکه مراسم اربعین مستمر خواهد بود، پیش‌بینی طولانی مدت و ایجاد زیرساخت‌های پایدار و ثابت برای این موضوع باید درنظر گرفته شود.

 دکتر علیرضا رییسی  در نشست با مدیران دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: برنامه‌ریزی‌ زیادی برای مراسم اربعین انجام شده است و در کنار این زحمات، برکات و معنویات این زیارت موجب حل مشکلات خواهد شد.

گسیل امکانات ارتش برای خدمات رسانی به زائران اربعین

معاون هماهنگ کننده و فرمانده قرارگاه اربعین حسینی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ستاد اربعین در مجموعه ارتش همچون سال های گذشته فعالیت خود را برای خدمات رسانی به زائران در مرزهای منتهی به خاک عراق آغاز کرده است.

امیر سرتیپ مهدی هادیان در حاشیه دیدار با فرماندار مهران افزود: امسال با توجه به بازگشایی مرز خسروی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران خدمت‌رسانی به زائران را در این نقطه بر عهده دارد و در مرزهای مهران و چزابه نیروی هوایی و پدافند ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی حضور خواهند داشت.

اختصاص 1500 میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور

 رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: سال گذشته 700 میلیارد تومان برای اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوانداری در کشور هزینه شده که امسال این میزان به یک هزار و 500 میلیارد تومان افزایش یافته است.

خلیل آقایی در حاشیه بهره برداری از یک طرح آبخوانداری در زنجان افزود : این طرح های آبخیزداری و آبخوانداری در 11 هزار نقطه کشور در دست اجرا است.  

کشت کلزا سه برابر می‌شود

مشاور وزیر جهادکشاورزی و مجری کشت دانه‌های روغنی در خوزستان گفت: کشت این محصول در سال زراعی 99- 98 تا سه برابر افزایش می‌یابد.

احیای گیاهان و درختان دوران هخامنشی و ساسانی در بیستون 

گیاهان و درختان دوران هخامنشی و ساسانی در محوطه تاریخی و گردشگری بیستون با همکاری یک پژوهشگاه فرانسوی احیا می‌شوند.

محوطه تاریخی و فرهنگی بیستون که در کنار راه باستانی و کهن کرمانشاه به همدان قرار دارد، سایت تاریخی و باستان‌شناسی مربوط به دوره‌های گوناگون تاریخی پیش از اسلام، پس از اسلام و همچنین دوره پیش از تاریخ است.

دستگیری شهردار و یکی از مدیران شهرداری بانه

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان با اشاره به دستگیری شهردار و یکی از کارکنان شهرداری بانه گفت: این افراد از دو روز پیش توسط سازمان بازرسی به سبب برخی تخلف‌های مالی دستگیر شده‌اند.

گزارش مراکز استان‌ها

گزارشی با عنوان  "تعطیلی پنج‌شنبه‌ها گامی در جهت رونق گردشگری" از مرکز شیراز منتشر شده و در آن آمده است تحقق طرح تعطیلی پنج‌شنبه‌ها در سراسر کشور نه تنها رونق توسعه گردشگری و تقویت روحیه نشاط و شادابی در خانواده‌های ایرانی را به دنبال دارد بلکه به تبعیض و قطع ارتباط استان‌ها با پایتخت سیاسی و اداری کشور خاتمه می‌دهد.

"خطاهایی که به قیمت جان انسان‌ها تمام می‌شود" گزارشی از دفتر گچساران است و در آن تاکید شده که کارشناسان راهنمایی و رانندگی خطاهای انسانی را مهم‌ترین دلایل قربانی شدن هزاران انسان در جاده‌های کشور می‌دانند اما همچنان برخی رانندگان با بی‌احتیاطی هزاران نفر را به کام مرگ می‌برند.

مرکز قزوین گزارشی با عنوان "آسانسورهای غیراستاندارد، کابین‌هایی که بوی حادثه می‌دهد" منتشر کرده که در آن آمده است آسانسورهای غیراستاندارد در اماکن عمومی و ساختمان‌های مسکونی که ناشی از اهمال و کم توجهی مدیران اجرایی یا ساختمان به گرفتن تاییدیه ایمنی و استاندارد این وسیله نقلیه جابه جا کننده است می‌توانند هر لحظه حادثه ساز باشد و جان استفاده کنندگان را به خطر بیندازند.

"بازسازی یک گورستان تاریخی و چند سوال" عنوان گزارشی از مرکز تبریز است که در آن به موضوع بازسازی گورستان قدیمی «حاج ستارخان» این شهر و پرسش‌های افکار عمومی به ویژه نخبگان در خصوص چرایی و چگونگی اجرای این قبیل طرح‌ها پرداخته است.

مرکز یزد نیز "گزارشی با عنوان "شیرین کامی قهوه تلخ با طعم یزدی" منتشر کرده که در آن به معرفی قهوه یزدی نوعی قهوه سنتی و بومی اشاره شده است.

1354/6033

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان