جوان جویای کار در دام کلاهبردار سایبری گرفتار شد

رئیس پلیس فتای استان از شناسایی فردی که با تبلیغ آگهی استخدام در سایت‌های دیوار، شیپور و کانال‌های تلگرامی افراد جویای کار را فریب و اقدام به کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.

جوان جویای کار در دام کلاهبردار سایبری گرفتار شد

به گزارش خبرآنلاین استان اصفهان به نقل از پایگاه خبری پلیس اصفهان، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی اظهار داشت: با ارائه مرجوعه قضائی توسط یکی از شهروندان به این پلیس مبنی اینکه با مشاهده آگهی کار در منزل در سایت دیوار با فرد آگهی دهنده تماس و مبلغ 5 میلیون ریال به عنوان هزینه ثبت نام و تشکیل پرونده پرداخت و پس از آن پاسخگوی تماس نبوده است، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با تحقیقات صورت‌گرفته مشخص‌ شد متهم علاوه بر فرد مذکور، از افراد دیگری نیز به همین روش کلاهبرداری کرده است، سرانجام با بررسی‌های تخصصی متهم شناسایی و با هماهنگی قضائی دستگیر شد.

رئیس پلیس فتای اصفهان ادامه داد: وی پس از مشاهده مستندات پلیس، ضمن اقرار به جرم خود اظهار داشت که با هدف کسب منافع مالی اقدام به انتشار آگهی های جعلی با حقوق و مزایای فریبنده و اغوا کننده کردم و به این ترتیب پس از دریافت مبالغی از متقاضیان تلفن همراه خود را از دسترس خارج می کردم.

سرهنگ مرتضوی به شهروندان و بخصوص افراد جویای کار توصیه کرد: شهروندان مراقب آگهی‌ها و تبلیغاتی که بر روی سایت‌هایی نظیر شیپور و دیوار و یا شبکه های اجتماعی منتشر می شود باشند، سایت‌های تبلیغاتی انجام معامله را در بستر فیزیکی بر عهده خریدار و فروشنده واگذار کرده‌اند، بنابراین شهروندان باید پس از رویت کالا یا خدمات و احراز هویت هر یک از طرفین معامله هرگونه تبادل وجهی را به صورت رو در رو و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان