افتتاح ۱۲۰ مدرسه برکت در مناطق محروم کشور/آغاز توزیع ۲۵۰ هزار بسته نوشت افزار

طی مراسمی با حضور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام ۱۲۰ مدرسه برکت به بهره برداری رسید و توزیع ۲۵۰ هزار بسته نوشت افزار بین دانش آموزان مناطق محروم کشور آغاز شد.

افتتاح 120 مدرسه برکت در مناطق محروم کشور/آغاز توزیع 250 هزار بسته نوشت افزار

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم محمد مخبر در مراسم بهره برداری از 120 مدرسه برکت با 704 کلاس درس جدید و آغاز توزیع 250هزار بسته نوشت افزار اهدایی بین دانش آموزان مناطق کم برخوردار اظهار کرد: 85درصد از افراد بالای 15 سال درکشور باسواد بوده و 100 درصد دانش آموزانی که به سن تحصیل رسیده‌اند در مدارس ثبت نام کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه راه اندازی قرارگاه جهادی و طراحی و ساماندهی شبکه‌های مردمی یکی از مهمترین توفیقات ستاد اجرایی فرمان امام است گفت: با شعاری که امسال از سوی مقام معظم رهبری در راستای رونق تولید مطرح شد ستاد با قوت بیشتر توسعه شبکه‌های مردمی تولید را در پیش گرفته و تاکنون توانستیم 7 هزار روستا را به کارگاه تبدیل کنیم.

وی یادآور شد: این ستاد در راستای توسعه اشتغال‌زایی و توسعه شبکه مردمی روزانه 100 بنگاه کوچک و خرد با اشتغال 300 نفر در مناطق کم‌برخوردار ایجاد می‌کند.محور فعالیت‌های ما تولید و اشتغال توسط مردم در راستای جلوگیری از واردات کالاهای استراتژیک و همچنین صرفه‌جویی ارزی و توسعه صادرات است.

وی با اشاره به افتتاح همزمان 120 مدرسه در 25 استان با 704 کلاس درس به همت بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خبر داد و افزود: این مدارس با هماهنگی آموزش و پرورش استانها شناسایی و صرفاً در روستاها احداث شده است.  همچنین 250 هزار بسته نوشت افزار با همت گروه‌های جهادی بسته‌بندی و به مناطق کم‌برخوردار ارسال می‌شوند که امیدواریم با حمایت مردم این تعداد از بسته‌ها به 500 هزار نفر برسد.

جعفری، مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام نیز دراین مراسم گفت:امروز همزمان 120 مدرسه با 704 کلاس درس در مناطق محروم کشور افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید. در عمر 12 ساله بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام 95 هزار میلیارد ریال در 51 هزار و 650 پروژه صرف شده است، ازاین میان 28هزار و 300 پروژه به ثمر رسیده و 23 هزار و 350 پروژه نیز در حال کار است و تا سال 1400 این پروژه‌ها نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه مبلغ 950 هزار میلیارد ریال صرف شده در پروژه‌های صرفاً در بخش عمرانی نبوده، گفت: 76 درصد هزینه‌ها در حوزه اقتصاد و توانمند سازی و اشتغال بوده و 24 درصد آن صرف فعالیت‌های عمرانی و زیربنایی شده است. وی افزود:علاوه بر 120 مدرسه ای که امروز افتتاح شد ، 30 مدرسه دیگر تا آبان ماه تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدنی مدیرعامل بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام نیز در این مراسم از اهدای 4000 بسته نوشت افزار ایرانی ازطرف رهبرمعظم انقلاب به فرزندان شهدای مدافع حرم خبر داد و گفت: این هدایا در روزهای آینده توسط ستاد اجرایی فرمان امام توزیع خواهد شد.امروز 250 هزار بسته لوازم‌التحریر ایرانی اسلامی به مناطق کم‌برخوردار ارسال می‌شودکه از 100 تولیدکننده داخلی خریداری شده و برای تهیه آنها 210 شغل ایجاد شده است.

وی با یادآوری اینکه  این پویش تا پانزدهم مهرماه ادامه دارد، افزود: 5 هزار جهادگر در استان‌های تهران، خراسان، سیستان، کرمان و هرمزگان این اقلام لوازم‌التحریر را بسته‌بندی و برای ارسال به تمامی نقاط کم برخوردار کشور آماده می کنند. مدنی تصریح کرد: امیدواریم تا پایان این طرح میزان بسته‌های لوازم‌التحریر برای ارسال به مناطق کم برخوردار به500هزار برسد.

وی با اشاره به اینکه پویش مشق احسان توسط قرارگاه جهادی ستاد اجرایی فرمان امام انجام می‌شود، افزود: این گروه‌ها از طریق ثبت اطلاعات محلات، بخش‌ها و همچنین کد ملی دانش‌آموزان در سامانه دنیای احسان شرایط را برای برقراری عدالت در برخورداری از بسته‌های لوازم‌التحریر فراهم می‌کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان