سناتور آمریکایی خواستار حمله به پالایشگاه های ایران شد

سناتور آمریکایی درخواست کرد که در پاسخ به حملاتی که به پالایشگاه های نفتی عربستان رخ داد، حملاتی نیز به پالایشگاه های ایران صورت گیرد.

سناتور آمریکایی خواستار حمله به پالایشگاه های ایران شد

به گزارش اسپوتنیک، لیندسی گراهام، سناتور آمریکایی، به دنبال حادثه حمله به پالایشگاه های نفتی عربستان سعودی، خواستار گنجاندن پالایشگاه های ایران در فهرست حملات شد.

وی افزود: "من پالایشگاه های ایران را در لیست اهداف حمله نظامی قرار می دادم. این به معنای حمله به ایران نیست، بلکه ما می خواهیم آنها بهایی را که برای برهم زدن نظم جهانی انجام می دهند، بپردازند."

15 سپتامبر، گراهام در توییتر خود درباره وضعیت آتش سوزی در پالایشگاه های عربستان سعودی گفت که وقت آن رسیده است که مقامات آمریکا درباره احتمال حمله به تأسیسات نفتی ایران اگر تهران به تحریکاتش ادامه دهد، بحث کنند.

در 14 سپتامبر، پالایشگاه های نفتی آرامکو سعودی در شرق عربستان با هواپیماهای بدون سرنشین مورد حمله قرار گرفتند. مسئولیت این حمله توسط جنگجویان انصارالله(حوثی ها) به عهده گرفته شد.

پیشتر وزیر امور خارجه آمریکا، مایک پمپئو از دخالت احتمالی تهران در این حملات خبر داده بود. به گفته وی، این حملات از یمن انجام نشده است.

وزارت امور خارجه ایران این اتهامات را رد کرد و خاطرنشان کرد که سیاست آمریکا از "فشار حداکثر" به سمت "دروغ حداکثر"  سوق پیدا کرده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان