ماجرای باغ ۲۰ هکتاری پسته محسن هاشمی از زبان خودش

رئیس شورای شهر تهران درباره باغ ۲۰ هکتاری پسته خود و نحوه آبیاری‌اش توضیحاتی داد.

ماجرای باغ 20 هکتاری پسته محسن هاشمی از زبان خودش

ماجرای باغ 20 هکتاری پسته محسن هاشمی از زبان خودشبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در بازدید از بوستان چیتگر با اشاره به حساسیت اعضای شورای شهر نسبت به تذکر فراهانی درخصوص نابودی بخشی از این بوستان گفت: ما به نمایندگی از اعضای شورای شهر تهران برای بازدید از این بوستان حاضر شدیم و باید اعلام کنم خوشبختانه از نظر ساختار و مدیریت در شهرداری منطقه 22 تسلط و حساسیت کافی نسبت به موضوع حفظ درختان بوستان چیتگر وجود دارد.

او با تأکید بر اینکه باید برنامه‌های موجود برای حفظ بوستان چیتگر درست پیگیری شود، افزود: بزرگترین مشکل بوستان چیتگر آب است و حال جای تأمل است که مدیریت منطقه سالیانه 7 میلیارد تومان بابت نگهداری از بوستان چیتگر هزینه می‌کند، اما پول 300 یا 400 میلیون تومانی سالانه آب آن را نمی‌دهد و از این رو این رقم به مرور زمان سنگین می‌شود.

هاشمی رفسنجانی با تأکید بر اینکه آب مایه حیات بوستان چیتگر است، گفت: اگر فرض بر لجبازی بین دستگاه‌ها باشد، باز هم باید حقآبه بوستان چیتگر پرداخت شود، از این رو با رئیس شرکت آب و فاضلاب تماس می‌گیرم تا آب این بوستان دوباره وصل شود.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: مدیریت شهری در منطقه 22 باید اقساط اولیه را پرداخت کند و در بازه زمانی مشخصی در یک تفاهم مابقی بدهی خود را نیز بپردازد.


بیشتر بخوانید: 130 میلیارد تومان بودجه مورد نیاز برای اتصال حقابه بوستان چیتگر


او با اشاره به اینکه در سراسر دنیا درختان به وسیله آبیاری تحت فشار انجام می‌شود، افزود: یکی از مشکلات اساسی در شهرداری تهران خلأ برنامه ریزی برای آبیاری تحت فشار فضای سبز است، زیرا آبیاری تحت فشار از پساب تصفیه شده است.

هاشمی رفسنجانی تأکید کرد: تنها 10 درصد فضای سبز تهران به شکل تحت فشار آبیاری می‌شود.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه صنعت پتروشیمی کشور وضعیت خوبی دارد، گفت: اگر بخواهیم تمام فضای سبز شهر تهران را به شکل تحت فشار آبیاری کنیم، شرکت‌های تولید کننده لوله نیز دست به کار می‌شوند و لوله مورد نیاز آن را تولید می‌کنند و من از کمیسیون محیط زیست شورای شهر می‌خواهم که موضوع آبیاری تحت فشار را در دستور کار خود قرار دهد.

او با اشاره به باغ 20 هکتاری پسته خود افزود: باغ 20 هکتاری پسته ما تنها به وسیله یک نفر و با استخری کوچک به شکل تحت فشار آبیاری می‌شود.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به گونه شناسی درختان تصریح کرد: در انتخاب گونه درختان برای کاشت نیز باید دقت کافی انجام شود که هم درخت سایه گستر باشد و هم از لحاظ اقلیمی و آبیاری با اقلیم ما هم‌خوانی داشته باشد.

توضیحات رئیس شورای شهر تهران درباره آبیاری فضای سبز پایتخت

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان