ترامپ خواستار گزینه‌های پیشنهادی بیشتر درباره ایران شد

خبرگزاری مهر: به نقل از ان بی سی، برخی مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند که «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور این کشور در حال بررسی و سبک سنگین کردن گزینه‌های متعدد علیه ایران شامل حمله سایبری، حمله نظامی به تاسیاست نفتی و یا سپاه پاسداران در واکنش به حملات صورت گرفته اخیر به تاسیسات نفتی عربستان است.

در این ارتباط گفته شده که در جریان نشست امنیت ملی کاخ سفید، فهرستی از اقدامات ممکن در برابر ایران به ترامپ ارائه شده است، اما او خواستار یک واکنش محدود و کنترل شده است تا پای آمریکا را به یک درگیری نظامی همه جانبه و گسترده با ایران باز نکند.

در این جلسه همچنین برخی پیشنهادها بر حمله به نقاطی از ایران با هدف مختل کردن فرایند استخراج و فروش نفت و علاوه بر این هدف قرار دادن برخی پایگاه‌های موشکی و یا پایگاه‌های سپاه پاسداران اعلام شده، اگرچه همزمان گزینه‌های دیگری از جمله تقویت و گسترش حضور نظامی آمریکا در خلیج فارس از طریق اعزام نظامیان بیشتر نیز مورد اشاره قرار گرفته است.

در این گزارش در عین حال به همکاری عربستان سعودی با آمریکا در حمله احتمالی به ایران و یا تقویت همکاری اطلاعاتی واشنگتن و ریاض نیز اشاره شده، اگرچه در عین حال به نظر می‌رسد که هیچکدام از این پیشنهادات در ارتباط با واکنش نظامی علیه ایران مورد توجه و قبول ترامپ قرار نگرفته است، چون او خواستار ارائه پیشنهادات و راه حل‌های دیگری در برابر ایران شده است.

ارائه این پیشنهادات به ترامپ در نشست امنیت ملی در شرایطی است که رئیس جمهور آمریکا پیش از این نیز اعلام کرده بود که به دنبال درگیری و جنگ با ایران نیست.

پیش از این برخی مقامات آمریکایی از جمله مایک پمپئو، وزیر خارجه این کشوربا تکرار مواضع خصمانه خود، ایران را متهم به دست داشتن در حملات صورت گرفته به تاسیسات نفتی عربستان سعودی معرفی کرده بودند، اگرچه ایران این اتهامات را رد کرده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان