کاهش سرمایه‌گذاری روسیه در آمریکا ادامه دارد

مسکو – ایرنا – آمارها نشان می‌دهد که روس‌ها همچنان سیاست کاهش سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار آمریکا را که از دو سال پیش در پی افزایش تحریم های آمریکا علیه مسکو به اجرا درآمد را همچنان ادامه می‌دهند.

کاهش سرمایه‌گذاری روسیه در آمریکا ادامه دارد

گزارش اخیر وزارت دارایی آمریکا نشان می‌دهد که در ماه جولای (10 تیر تا 9 مرداد ماه) روسیه دو میلیارد و 350 میلیون دلار از اوراق قرضه آمریکا را که پیشتر خریداری کرده بود، فروخته است.

بر اساس این گزارش، در زمان حاضر روسیه 8.5 میلیارد دلار اوراق بهادار سازمان خزانه داری آمریکا را در اختیار دارد که از این میان 6.23 میلیارد دلار اوراق بهادار طولانی مدت و 2.26
میلیارد دلار کوتاه مدت است.
روسیه در فروردین ماه 97، 96 میلیارد دلار اوراق قرضه خزانه داری آمریکا را در اختیار داشت اما اکنون این مبلغ را به یک دهم رسانده است

به این ترتیب روسیه از ردیف 33 کشور دارنده بیشترین اوراق بهادار آمریکا خارج شده است.

اوراق قرضه وزارت خزانه داری آمریکا یک برگه بدهی با نرخ بهره ثابت است که سررسید آن معمولا 10 ساله است، بهره این اوراق هر سال دو بار پرداخت می‌شود.
چین بزرگترین دارنده اوراق قرضه آمریکا به حساب می‌آید اما این کشور از پارسال تاکنون میزان این اوراق را 10.4 میلیارد دلار کاهش داده و همینک یکهزار میلیارد و 120 میلیون دلار اوراق قرضه آمریکایی در اختیار دارد.
ژاپن هم با دراختیار داشتن اوراق قرضه به ارزش یکهزار میلیارد و 780 میلیون دلار در مکان دوم دارندگان اوراق قرضه آمریکا قرار دارد.
روسیه از حدود سه سال پیش که آمریکا سیاست‌های تحریمی گسترده در مورد روسیه به اجرا گذاشت و به طور متوسط هر ماه یک بسته تحریمی مالی در مورد این کشور وضع کرد، شروع به فروختن اوراق بهادار آمریکا کردند.
گفتنی است، در جامعه روسیه بسیاری مخالف سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار آمریکا هستند و برخی‌ حتی معتقدند که واشنگتن ممکن است دارایی‌های روسیه در این کشور را همانند املاک دیپلماتیک روسیه توقیف و مصادره کند.
آمریکا تاکنون بیش از 70 بسته تحریمی در مورد روسیه وضع کرده است و این روند ادامه داد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان