محورهای بخش بین‌المللی سوگواره مهر محرم اعلام شد

سمنان- ایرنا- دبیر اجرایی سوگواره مهر محرم گفت: محورهای بخش بین‌المللی مسابقه رسانه‌های دیجیتال مهرمحرم امسال، با هدف گسترش جهانی نهضت عاشورا، اعلام شد.

محورهای بخش بین‌المللی سوگواره مهر محرم اعلام شد

میثم قدس پور روز چهارشنبه به خبرنگاران در سمنان ابراز داشت: آئین‌ها و نمادهای عاشورایی مانند آئین‌های عزاداری محرم، راهپیمایی اربعین حسینی، نماز ظهر عاشورا و امام حسین(ع) و انسانیت، امام حسین(ع) و امت اسلامی، مودت و محبت اهل بیت(ع)، مقاومت و صبر عاشورایی و امر به معروف و نهی از منکر از موضوع‌ها و محورهای این بخش از سوگواره مهر محرم است.

وی اظهار داشت: این مسابقه در بخش‌های هنرهای دیجیتال شامل فیلم کوتاه سه دقیقه‌ای و عکس، رسانه‌های برخط شامل سایت‌های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی، نرم افزارهای هوشمند و همراه، چندرسانه‌ای و  بازی است.

دبیر سوگوار بین المللی مهرمحرم یادآور شد: دوستداران شرکت در این رقابت فرهنگی برای ثبت نام و ارسال آثار می‌توانند به پایگاه اینترنتی www.MehreMoharram.ir مراجعه کنند.

وی بیان کرد: سوگواره مهر محرم در حال حاضر از جایگاه خوبی در تولید محتوا و مشارکت هنرمندان و مستندسازان از تمامی استان های کشور و سراسر جهان به ویژه کشورهای مسلمان برخوردار است.

قدس پور گفت: امسال در قالب این سوگواره، پویش جهانی مهر محرم با هدف نقش‌آفرینی فعال‌تر در حوزه فضای مجازی و افزایش مشارکت مردمی در تولید محتوای دیجیتال عاشورایی راه اندازی شد.

وی گفت: این پویش با هشتگ‌های فارسی #مهر_محرم، #مهر_حسینی و عربی #حب_الحسین_یجمعنا، #حب_الحسین_یرفعنا و انگلیسی #hussainUnitsUs و #kindMoharram در فضای مجازی دنبال می‌شود.

علاقه‌مندان به شرکت در مسابقه رسانه‌های دیجیتال مهرمحرم، می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی www.mehremoharram.ir و مطالعه فراخوان هر بخش نسبت به ثبت نام و ارسال آثار خود اقدام کنند.

سی ام آبان 98 آخرین مهلت شرکت در این مسابقه است.

سوگواره مهرمحرم از سال 1387 در استان سمنان آغاز به کارکرد و تاکنون 11 دوره آن به طور متوالی برگزار شده و دوازدهمین سوگواره و پنجمین مسابقه بین المللی رسانه های دیجیتال «مهرمحرم» با هدف همگرایی و هم افزایی ملی و بین المللی در حوزه تولید و نشر محتوای فرهنگی عاشورایی به ویژه در حوزه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی با  کسب مجوز از مرکز رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری موسسه و مجتمع دیجیتال موج فرهنگ و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان برگزارمی شود.

7342/6103

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان