وزیر آموزش و پرورش:

جهت‌گیری مدارس از اول ابتدایی به سمت کنکور است

تهران - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش گفت: از پایه اول ابتدایی همه چیز براساس مصرف کننده نهایی یعنی کنکور تنظیم می شود و جهت گیری آزمون ها و ارزیابی ها به سمت کنکور است، اما نمی توانیم کنکور را برداریم.

جهت‌گیری مدارس از اول ابتدایی به سمت کنکور است

محسن حاجی میرزایی روز چهارشنبه در مراسم دومین نشست نهمین دوره مجلس دانش آموزی در محل مجلس قدیم افزود: امروز برخی از دانشگاه ها توانسته اند در آخر فعالیت ها، ملاک های دیگری برای ارزیابی قرار دهند و از استارتاپ ها هم استفاده کنند. 
وی اظهار داشت: نمی توانیم کنکور را برداریم، باید در کنار نظام تعلیم و تربیت متقاضیان دیگری داشته باشیم که نسبت به آلام مردم احساس مسئولیت کند و جهت گیری را به سمت خودشان تغییر دهند و این کار با عنایت خداوند و همه دست اندرکاران تعلیم و تربیت اجرا خواهد شد.

جای فرهنگ گفت و گو در مسائل و مشکلات کشور خالی است

حاجی میرزایی در ادامه اظهار داشت: فعالیت های اجتماعی برای دانش آموزان فرصت بسیار مهم و بزرگی است تا بتوانند توانمندی و ظرفیت اجتماعی خودشان را افزایش دهند؛ چون هرچقدر پیوند اجتماعی بیشتر شود ظرفیت فکری و ذهنی بیشتر خواهد شد.

وی ادامه داد: زندگی جمعی در فرهنگ بومی ما توصیه شده است، بنابراین شکل گیری این گونه اجتماعات در فرهنگ دینی ما یک کار با ارزش است.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در اهداف مجلس دانش آموزی به ترویج فرهنگ گفت و گو تاکید شده است، افزود: در مسائل و مشکلات کشور جای فرهنگ گفت و گو خالی است؛ چون گفت و گو ایمنی بخش و تفاهم آور است. امروزه نگرانی زیادی درباره آسیب های اجتماعی وجود دارد و بدون شک خانواده ای که گفت و گو می کند از آسیب ها مصون است. آسیب ها متوجه خانواده هایی است که نمی توانند با هم گفت و گو کنند. اگر این موضوع در جامعه تمرین شود زمینه تقویت کشور و اهداف بلند کشور میسر می شود.
حاجی میرزایی گفت: هیچ مسأله ای در کشور به صورت پایدار حل نخواهد شد؛ مگر اینکه درباره آن مسأله و آثار  و تبعات یک تفاهم نسبی شکل گیرد و جامعه ای قادر است مسائل خود را به خوبی ها و فصل کند که به خوبی آموخته است گفت و گو کند. این مجلس محل خوبی برای تقویت گفت و گو است؛ چون یک ارزش بزرگ کلی و راهبردی برای کشور به همراه دارد.
وی تصریح کرد: بسیاری از مسئولان نگران هستند که واگرایی و تعارض در اهداف و روش ها، فرصت های را زایل می کند که به همین دلیل برای افزایش همدلی و انسجام، گفت و گو یک مسأله مهم است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در سند تحول بنیادین ساحت های متنوعی مطرح شده، اما نکته ای که مورد تاکید است برخی از ساحت ها مانند ساحت زیستی و بدنی وهنری و زیباشناختی را می توان در حالت فردی و غیرجمعی پیش برد، اما ساحت سیاسی اجتماعی که در سند تحول آمده است از طریق اجتماع حاصل خواهد شد.

تحقق سند بنیادین آموزش و پرورش پیچیده تر از تولید آن است
وی ادامه داد:  سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که یک سند مهم و ارزشمند است و با تجمیع تجربیات داخلی و بین المللی تدوین شده است، اما هر چه به عظمت این سند باور داشته باشیم برای اجرایی شدن آن کار دشوار و پیچیده ای داریم و تحقق سند چند برابر پیچیده تر از تولید آن است و امروز می خواهیم آن را اجرایی کنیم.
حاجی میرزایی معتقد است سندی اجرا خواهد شد که پیرامون آن تفاهم ایجاد شود و درک مشترک در میان همه ذینفعان آن شکل گیرد.
وی اضافه کرد: از شما نمایندگان مجلس دانش آموزی می خواهیم پایه های یک گفت و گو را در میان دانش آموزان شکل دهید تا بتوانیم نتایج  موثری در همه آحاد تعلیم و تربیت به وجود آوریم.
وزیر آموزش و پرورش گفت: از طریق تولید سند دستیابی به سند امکانپذیر نخواهد شد؛ وقتی می توانیم از  اجرا شدن سند حرف بزنیم که دانش آموزان، خانواده و معلمان با سند آشنا باشند و این را مطالبه کنند. بنابراین پیشنهاد می شود در مجلس دانش آموزی بخش ویژه ای به فرهنگ سازی اجرای سند تحول اختصاص داده شود.
وی با بیان اینکه نقطه ثقل بیانیه گام دوم انقلاب،جوانان هستند، اظهار داشت: استقرار جوانان می تواند دغدغه ای جدی برای تحقق گام دوم انقلاب باشد. 
حاجی میرزایی در پایان خطاب به دانش آموزان گفت: شما نماینده جمع چند میلیون و صدای ١4 میلیون نفر هستید. باید صدای ارزیابی نظام آموزشی باشید. داوری کسانی که بهره‌برداران فعالیت های آموزشی هستند ما را کمک می کند.

دومین نشست نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی امروز با حضور محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان