استاندار قم: حمایت از کارآفرینان در دستور کار دولت است

قم – ایرنا – استاندار قم، توانمندی کارآفرینان قمی در توسعه اقتصادی استان را موردتوجه قرار داد و گفت: حمایت از کارآفرینان و فعالان اقتصادی در دستور کار دولت است.

استاندار قم: حمایت از کارآفرینان در دستور کار دولت است

به گزارش روابط عمومی استانداری قم، بهرام سرمست روز چهارشنبه در دیدار با کارآفرینان برتر روستایی استان اظهار کرد: ورود به عرصه تولید در بخش‌های روستایی اهمیت ویژه‌ای دارد و مدیران استان باید در جهت تسهیل در این امر اهتمام داشته باشند.

وی با اشاره به لزوم قدردانی از خدمات کارآفرینان در مسیر توسعه اقتصادی و تولید در استان اضافه کرد: تولیدکنندگان بااحساس مسئولیت در برابر جامعه وارد عرصه کار و تولید می‌شوند و باید حمایت از این قشر موردتوجه مسئولان قرار گیرد.

سرمست بابیان اینکه هر فرد در هر جایگاهی باید خود را مکلف به خدمت به جامعه بداند، ادامه داد: مدیریت استان در مسیر تحقق شعار سال و رونق اقتصادی و معیشت مردم گام برمی‌دارد و بازدیدهای میدانی جهت رصد عمق مسائل و مشکلات را در دستور کار دارد.

وی حضور در نمایشگاه‌ها در سطوح مختلف و برندسازی در ارائه محصولات را از مقتضیات اقتصاد و بازار دانست و ادامه داد: باید برنامه‌ریزی لازم برای ایجاد تخصص و انگیزه در این زمینه برای تولیدکنندگان فراهم شود تا کارآفرینان با تکیه بر تجربه کاری خود به عرضه محصولات قابل‌رقابت در بازار روی‌آورند.

استاندار قم همچنین به ظرفیت‌های گردشگری، صنعتی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری قم اشاره کرد و گفت: توانمندی لازم برای معرفی این ظرفیت‌ها در سطح ملی و بین‌المللی در بین کارآفرینان و فعالان اقتصادی استان وجود دارد.

سرمست، آیین‌های تقدیر را فرصتی مناسب برای تشکر از فعالان و تولیدکنندگان دانست و خاطرنشان کرد: افزایش روحیه خدمت‌رسانی بین کارآفرینان و مسئولان و ایجاد ارتباط قوی در بخش‌های تولیدی و اجرایی ره‌آورد این برنامه‌هاست.

از ظرفیت خیرین برای توسعه زیرساخت‌های سلامت قم استفاده شود

استاندار قم همچنین در دیدار بخشدار و اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار دستجرد خواستار استفاده از ظرفیت خیرین برای توسعه زیرساخت‌های سلامت بخش‌های استان شد.

سرمست بابیان اینکه سفر به بخش‌ها در راستای حل مشکلات اولویت‌دار آن‌ها انجام می‌شود گفت: تلاش می‌کنیم تا نتیجه سفر به بخش‌ها اقدام‌های عملی در حل موانع توسعه بخش‌ها باشد.

وی با اشاره به برخی مشکلات زیرساختی در بخش‌های استان، محدودیت‌های اعتباری دولت را موردتوجه قرار داد و بیان داشت: از مشارکت خیرین و بخش‌های خصوصی درزمینهٔ بهبود زیرساخت‌های رفاهی بهره گرفته شود.

وی بابیان اینکه احداث داروخانه شبانه‌روزی برای بخش خلجستان باید از مجرای بخش خصوصی پیگیری شود افزود: اقدام‌های لازم در این راستا توسط دانشگاه علوم پزشکی صورت بگیرد.

سرمست همچنین با تاکید بر هویت بخشی بر اساس ظرفیت‌های بومی در بخش‌ها گفت: بخش خلجستان ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد که می‌توان از آن‌ها برای توسعه این بخش بهره گرفت.

وی خاطرنشان کرد: مشکلات بخش خلجستان از سوی معاونت عمرانی استاندار پیگیری خواهد شد.

بخش خلجستان با وسعت یک هزار و 100 کیلومترمربع و جمعیتی بالغ‌بر 10 هزار تن در شرایط عادی و 50 هزار تن در فصول خاص، به مرکزیت شهر دستجرد یکی از بخش‌های پنج‌گانه قم است که با مرکز استان حدود 75 کیلومتر فاصله دارد. 

این بخش دارای 2 دهستان دستجرد و قاهان و 52 روستاست، همچنین در این بخش، 33 روستا دارای شورای اسلامی و 27 روستا دارای دهیاری فعال می‌باشد.

1175 / 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان