جزئیات بازدید نمایندگان از مراکز هسته‌ای

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس جزئیات بازدید اعضای این کمیته از مراکز هسته‌ای را تشریح کرد.

جزئیات بازدید نمایندگان از مراکز هسته‌ای

محمد ابراهیم رضایی رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به بازدید اعضای این کمیته از مراکز هسته‌ای، گفت: اعضای این کمیته اخیرا از مرکز هسته‌ای فردو و نطنز بازدید کردند.

وی افزود: اعضای کمیته از تأسیسات تحقیقاتی و پژوهشی مرتبط با ایزوتوپ‌های پایدار، آزمایشگاه‌های مرجع ملی خلاء و همچنین تجهیزات مواد پیشرفته بازدید کردند.

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس ادامه داد: همچنین اعضای کمیته هسته‌ای از آبشار‌های فعال که آماده اجرای فرمان بودند تا ظرف 24 ساعت به هر میزان که لازم باشد غنی‌سازی را انجام دهند نیز بازدید کردند.

رضایی تصریح کرد: طبق توضیحات مسئولان این مراکز، از صفر تا صد قطعات، تجهیزات و همچنین طراحی‌ها در داخل کشور انجام می‌شود.

رئیسه کمیته هسته‌ای مجلس اظهار داشت: بنابر این بازدیدها گام‌های کاهش تعهدات برجام در حال اجرا است و محدودیت‌ها در حوزه تحقیقات و پژوهش‌ها با اجرای گام سوم، برداشته شده و کارشناسان در این حوزه فعال شده‌اند.

نماینده مردم خمین در مجلس تاکید کرد: گزارش بازدید‌های میدانی کمیته هسته‌ای کمیسیون امنیت ملی از تأسیسات هسته‌ای تهیه و برای قرائت در کمیسیون و جلسه علنی در اختیار نمایندگان قرار می‌گیرد.

انتهای‌پیام/

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان