بنزینی یا الکتریکی؟ سریع‌ترین خودروهای پرفورمنس دنیا

خودروهای الکتریکی باعث ایجاد جریان‌های متضادی در بین دوستداران این صنعت شده‌اند. بسیاری از افراد معتقدند خودروهای الکتریکی رانندگی هیجان‌انگیزی نداشته، خیلی سنگین هستند و پیشرانه‌های الکتریکی فاقد صدای جذابی هستند

بنزینی یا الکتریکی؟ سریع‌ترین خودروهای پرفورمنس دنیا

خودروهای الکتریکی باعث ایجاد جریان‌های متضادی در بین دوستداران این صنعت شده‌اند. بسیاری از افراد معتقدند خودروهای الکتریکی رانندگی هیجان‌انگیزی نداشته، خیلی سنگین هستند و پیشرانه‌های الکتریکی فاقد صدای جذابی هستند. بله پیشرانه‌های 8 و 12 سیلندر بنزینی جذابیت‌های زیادی دارند اما اگر تنها بخواهیم صدای تولیدی پیشرانه را مدنظر قرار دهیم، تعدادی از بازی‌های ویدئویی با صداهای بسیار واقعی وجود دارند که انتظارات را برآورده می‌سازند.


حقیقت این است که نیروی الکتریکی مزیت‌های پرفورمنس زیادی داشته و مقاله‌ای که در ادامه خواهید دید نیز باعث کشف بیشتر حقیقت می‌شود. خودروهای هیبریدی در ابتدا به خاطر مصرف سوخت کم طراحی شدند اما پس از آن بود که اسب بخار اهمیت بیشتری نزد ماشین بازها یافت. حالا یک‌سوم سریع‌ترین خودروهای جهان دارای قوای محرکه‌ی الکتریکی شده هستند؛ و اگر فکر می‌کنیم رسیدن به سرعت 225 کیلومتر در ساعت در کمتر از 10 ثانیه خیلی هیجان‌انگیز نیست پس شما به وضوح درکی از پرفورمنس واقعی ندارید.


ما داده‌های متنوع شامل شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت و رکورد مسافت 400 متر تمامی خودروهای اخیر را جمع‌آوری کرده‌ایم. این داده‌ها مربوط به سازندگان هستند و نتایج دنیای واقعی می‌توانند متفاوت باشند اما خب در کل می‌توانیم دیدی وسیع‌تر به چشم‌انداز دنیای خودرو داشته باشیم. واضح است که این لیست شامل خودروهای جدیدی همچون پورشه تایکان یا فراری F90 استراداله که فعلاً پرفورمنس مشخصی ندارد نیست.

در ادامه باید گفت ما برای گردآوری این لیست روی عملکرد خودروها در مسافت 400 متر تمرکز کرده‌ایم تا به شما نشان دهیم که نیروی الکتریکی واقعاً این روزها غوغا می‌کند!

  1. لامبورگینی اوراکان اوو


شمارش معکوس لیست ما با یک پیشرانه‌ی درون‌سوز سنتی شروع می‌شود. لامبورگینی اوراکان در نسخه‌های متنوعی تولید شده اما مدل اووی آن می‌تواند مسافت 400 متر را در 10.2 ثانیه طی کند.

  1. فراری 488 پیستا


رقیب سنتی لامبورگینی یعنی فراری می‌تواند مسافت 400 متر را در 10.1 ثانیه پشت سر بگذارد. البته همان‌گونه که انتظار دارید 488 پیستا سریع‌ترین خودروی فراری در لیست ما نیست.

  1. بوگاتی ویرون


هایپرکاری که در سال 2005 کتاب قانون خودروهای این کلاس را بازنویسی کرد همچنان جزو سریع‌ترین خودروهای دنیاست. نسخه‌ی استاندارد ویرون می‌تواند مسافت 400 متر را در 10.1 ثانیه پشت سر بگذارد.

  1. ریماک کانسپت وان


اولین خودروی الکتریکی شده‌ی این لیست در واقع از قوای محرکه‌ی تمام الکتریکی استفاده می‌کند و تنها نسخه از این نوع است. این هایپرکار الکتریکی رکورد زیر 10 ثانیه‌ای داشته و مسافت 400 متر را در 9.9 ثانیه طی می‌کند.

  1. مک لارن 720S


یکی از بهترین سوپرکارهای دنیا نتوانسته در جمع 5 خودروی برتر حضور یابد اما همه می‌دانیم که 720S فوق‌العاده سریع است. در واقع برخی افراد معتقدند این خودرو سریع‌تر از خودروی لیست شماره 1 است. رکورد 400 متر 720S در 9.9 ثانیه ثبت می‌شود.

  1. فراری لافراری


همه می‌دانیم که لافراری باید در این لیست باشد. این خودرو کاملاً به اندازه‌ی SF90 استراداله جدید دوست‌داشتنی بوده و از قوای محرکه‌ی هیبریدی با قدرت زیاد سود می‌برد. اولین خودروی هیبریدی فراری رکورد 9.8 ثانیه‌ای را برای مسافت 400 متر ثبت می‌کند.

  1. پورشه 918 اسپایدر


برخلاف لافراری پورشه می‌تواند در مسافت‌های کوتاه با قوای محرکه‌ی الکتریکی خود حرکت کند. البته وقتی‌که پیشرانه‌های الکتریکی با نیروگاه بنزینی همکاری کند، این هایپرکار آلمانی خواهد توانست مسافت 400 متر را در 9.8 ثانیه طی کند.

  1. مک لارن P1


با حضور محصولات ریماک، فراری و پورشه در این لیست می‌توان گفت که ما به سهم 33 درصدی خودروهای الکتریکی شده از این لیست دست پیدا کرده‌ایم. مک لارن P1 یک مورد اضافی بوده و رکورد 9.8 ثانیه‌ای دارد که در حد رقبای صاحب‌نام خود می‌باشد.

  1. بوگاتی ویرون سوپر اسپورت


علیرغم قدرت بیشتر شیرون، نسل قبلی هایپرکار بوگاتی است که هنوز هم با زمان 9.7 ثانیه خودروی سریع‌تری در مسافت 400 متر محسوب می‌شود. البته این خودرو دیگر سریع‌ترین محصول بوگاتی نبوده و این لقب به نسخه‌ی اصلاح شده‌ی شیرون رسیده است.

  1. داج چلنجر SRT دیمن


با توجه به اعداد می‌توان گفت داج چلنجر دیمن هنوز هم سریع‌ترین خودروی تولیدی دنیا حداقل در رکورد 400 متر است. این خودرو در برخی رویدادها به زمان 9.65 ثانیه دست یافته اما خب ویدئوهایی از شکست آن در برابر مک لارن 720S نیز وجود دارد.

گزینه‌ی قابل‌احترام: تسلا مدل S P100D

همان‌گونه که در ابتدا گفتیم داده‌های دیگری همچون شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت نیز وجود داشته و همانند تمامی محصولات تسلا، مدل S در آنجا می‌درخشد. در این بخش پورشه 918 در رتبه اول قرار داشته و پس از تسلا مدل S P100D با فاصله‌ی نزدیک در تعقیبش می‌باشد. چلنجر دیمن هم رتبه‌ی سوم را به خود اختصاص داده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان