برکات دفاع مقدس در قالب مقاومت فعال جریان دارد

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ضمن تشریح ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان گفت: برکات دفاع مقدس در قالب مقاومت فعال جریان دارد و به برکت مقاومت و ایستادگی علیرغم توطئه‌های دشمنان می‌بینیم انقلاب اسلامی و رزمندگان حاضر در میدان مقاومت و در جبهه‌های مختلف نظامی، امنیتی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی پیشرو هستند.

به گزارش ایسنا، سردارحسینعلی یوسفعلی زاده، امروز در نشست خبری تشریح ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس در محل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس ضمن تسلیت ایام محرم و بزرگداشت هفته دفاع مقدس بیان کرد: امیدواریم بتوانیم رهروان حماسه سازان عرصه دفاع مقدس باشیم.

وی افزود: امسال 39 سال از دفاع مقدس و تجاوز رژیم بعث به مرزهای ایران اسلامی می‌گذرد، دورانی که 34 کشور جهان در مقابل ایران اقدامات خصمانه کردند لذا برای بزرگداشت سی و نهمین سال دفاع مقدس برنامه‌هایی تدارک دیده شده است.

مدیر کل  بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: دفاع مقدس یک جریان فرهنگی و یک حرکت موثر تبلیغی و تبیینی تبدیل شده و برکات آن در جامعه امروز در قالب مقاومت فعال جریان دارد و به برکت مقاومت و ایستادگی علیرغم توطئه‌های دشمنان می‌بینیم انقلاب اسلامی و رزمندگان حاضر در میدان مقاومت و در جبهه‌های مختلف نظامی، امنیتی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی پیشرو هستند.

یوسفعلی زاده بیان کرد: امروز دشمنان به خاطر این حضور است که به خواسته‌های نامشروع و بلند پروازی‌های شیطان صفتانه خود نمی‌رسد و امروز بعد از سی و نه سال از تهاجم رژیم بعث و در چهل سالگی انقلاب به این مرحله از پیشرفت در زمینه‌های مختلف دست یافته‌ایم.

وی با اشاره به شعار امسال در هفته دفاع مقدس با عنوان«ما پیروزیم»، اضافه کرد: این پیشرفت‎ها و پیروزی‌‎ها به میل دشمنان ما نیست، آنها مایل نیستند این واقعیت را بپذیریند که ما پیروزیم و آنان شکست خورده‌اند.

مدیر کل  بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی افزود: منطق ما از انتخاب این شعار نیز آن است که دشمن طی گذشت این همه سال نتوانستند کاری انجام دهند و از تهاجمات مختلف امروز سرافکنده و شرمنده شدند و ما هم در مقابل سربلند و مقتدر و با عظمت در وسط میادین نقش خود را ایفا می‌کنیم تا پیشرفت را برای نظام اسلامی رقم بزنیم، نظامی که خون بهای شهیدان است و ما باید از این نظام پاسداری کنیم.
 

یوسفعلی زاده تصریح کرد: امروز پس از گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب توانسته‌ایم آن را به جهان معرفی کنیم و مردم جهان نیز از پیشرفت‌های همه جانبه ما الگو برداری می‌کنند و این مساله نیز جای شکر دارد.

وی خاطر نشان کرد: مهمترین هدف ما حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس است. ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تقویت گفتمان انقلاب اسلامی، روحیه ایثار و مقاومت از دیگر اهداف گرامیداشت هفته دفاع مقدس است.
 

مدیر کل  بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی عنوان کرد: امسال با توجه به مصادف شدن هفته دفاع مقدس با ایام محرم نیز یک مظلوم بزرگ دینی و شیعی جریان دارد.
 

یوسفعلی زاده اظهار کرد: انقلاب و دفاع مقدس نیز امتداد قیام حسینی(ع) و پیروزی خون بر شمشیر است و ما پیروزی خود را قرن‌هاست که فریاد زده و از این منطق بلیغ در انقلاب استفاده کرده و می کنیم.

مدیر کل  بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی بیان کرد: بنا داریم تا بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که منشور تداوم انقلاب است و توسط مقام معظم رهبری صادر شده را در هفته دفاع مقدس بیشتر سر دست بگیریم و در راستای شعار خواستن و توانستن پیش برویم.

وی با بیان اینکه گرامیداشت دفاع مقدس مورد بغض دشمنان است، افزود: برای سوق دادن جامعه به سمت بزرگداشت هفته دفاع مقدس مد نظر داریم از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی استفاده کنیم. از دستگاه‌های مختلف اجرایی در استان نیز دعوت شده و تشکل‌های مردمی نیز در این راستا فعال شده‌اند.

یوسفعلی‌زاده در تشریح برنامه‌های این هفته ابراز کرد: این ایام از روز یکشنبه 31 شهریور ماه آغاز و تا هفتم مهرماه ادامه دارد و بر خلاف سال‌های گذشته یک روز به آن اضافه شده و به مدت هشت روز برنامه خواهیم داشت.

مدیر کل  بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با اشاره به اینکه هر روز این هفته به یک عنوان نام گذاری شده، بیان کرد: اولین روز و آغازین روز هفته دفاع با عنوان قدرت-توانمندی و اقتدار نیروهای مسلح نامگذاری شده که در این روز با محوریت سپاه پاسداران نیز رژه و تجلی صلابت و توانمندی نیروهای مسلح و به نمایش گذاردن قدرت صنعتی و دفاعی کشور را داریم که از بلوار نماز آغاز و تا کوهسنگی ادامه دارد.

وی تصریح کرد: دومین روز مصادف با بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی با عنوان دانش‌پژوهی، معرفت، جوانان و سربازان است که تقدیر از جوانان و سربازان و مرزداران غیور در دستور کارمان قرار دارد.

 یوسفعلی زاده گفت: با توجه به رونق تولید ملی و اقتصادی با نگاه مدیریت انقلابی و جهادی و خودباوری در تقویت صنعت کشور به منظور کم اثر کردن اهداف تحریم دشمن نیز سومین روز از هفته دفاع مقدس با عنوان رونق تولید، حمایت مردمی و خودباوری نامگذاری شده است.

مدیر کل  بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی عنوان کرد: نقش ولایت در بصیرت افزایی عمومی و به منظور مقابله با ترفند فریب و سلطه دشمن به عنوان الگوئی موثر برای نهضت مقاومت  و همچنین اهمیت پدافند غیرعامل از جمله محورهای تبلیغ در هفته دفاع مقدس خواهد بود و در همین راستا چهارمین روز نیز با عنوان بصیرت، دشمن‌شناسی، ولایت‌مداری و دفاع همه جانبه نامگذاری شد.

وی اضافه کرد: پنجمین روز با عنوان شهیدان، جانبازان، آزادگان و فخرآفرینان نامگذاری شده و در این روز مراسم عطر افشانی 1464 گلزار شهدا در سراسر استان و 98 یادمان شهید برگزار خواهد شد ضمن اینکه از 2700 خانواده شهید دفاع مقدس و مدافع حرم تجلیل و جانبازان و آزادگان تکریم خواهد شد.

یوسفعلی زاده گفت: معنویت، وحدت ملی، خانواده و ورزش همگانی نیز عنوان ششمین روز از این هفته است که در این راستا نیز حضور باشکوه در نماز جمعه، توجه به همبستگی ملی و تقویت سبک زندگی دینی و حفظ کرامت ارزش های اسلامی خانواده و ورزش همگانی عمومی پیش بینی شده است.

مدیر کل  بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی اظهار کرد: هفتمین روز با عنوان رزمندگان، حماسه آفرینان و جهادگران و همزمان با حماسه غروز آفرینان عملیات بزرگ ثامن الائمه(ع) و بزرگداشت شکست حصر آبادان و تجلیل از رزمندگان و جهادگران دفاع مقدس نامگذاری شده است.

وی گفت: آخرین روز هفته دفاع مقدس هفتم مهرماه مصادف با سالروز شهادت شهیدان فلاحی، فکوری، نامجو، کلاهدوز، جهان آرا است و بزرگداشت فرماندهان شهید دفاع مقدس و تقدیر و تجلیل از پیشکسوتان عرصه جهاد و مقاومت در برنامه داریم.

یوسفعلی زاده تصریح کرد: بیش از 300 برنامه در هفته دفاع مقدس در مرکز استان پیش بینی شده و به احتساب شهرستان‌ها نیز در مجموع 500 برنامه خواهیم داشت.

وی برگزاری حدود 100 یادواره شهید و برپایی 25 شب شعر دفاع مقدس را از دیگر برنامه های این ایام برشمرد و گفت: برگزاری 74 عنوان برنامه عمومی و پر تکرار نیز با محوریت دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دستور کار است. 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان