حمید قاسمی :

اگر نوسازی نکنیم وارد کننده سوخت می‌شویم

قائم مقام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: خودروهای فرسوده مصرف سوخت بیشتری دارند و با توجه به آمار خودروهای فرسوده اگر به فکر نوسازی ناوگان حمل و نقل نباشیم تا دو سال آینده تبدیل به وارد کننده نفت و گاز می‌شویم.

به گزارش ایسنا، حمید قاسمی امروز در جلسه کارگروه ملی کاهش آلودگی هوای کلانشهرها در توضیح اینکه چرا غلظت گوگرد بنزین در تهران طی شهریور ماه فراتر از حد مجاز بود، اظهار کرد: گاهی اوقات خودروهایی که وظیفه حمل سوخت یورو 4 را برعهده دارند سوخت‌هایی به غیر از یورو 4 و با میزان گوگرد بالا حمل می‌کنند و به دلیل اینکه فرایند شست و شوی مخازن این خودروها همیشه به صورت صحیح انجام نمی‌شود، سوخت استاندارد از حد مجاز فراتر می‌رود.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سال گذشته مصرف روزانه گازوئیل در کشور 77 میلیون لیتر بود، تصریح کرد: امسال این رقم به 85 میلیون لیتر رسیده است. از طرف دیگر باید گفت که خودروهای فرسوده سوخت بیشتری مصرف می‌کنند و اگر به همین روند ادامه دهیم و به فکر نوسازی نباشیم تا دو سال آینده تبدیل به وارد کننده بنزین و گازوییل می‌شویم.

قائم مقام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران ادامه داد: حدود 1000 جایگاه عرضه سوخت در شهرهای آبادان، آذربایجان‌شرقی، ارومیه، اصفهان، البرز، اهواز، تهران، خراسان رضوی، لرستان و هرمزگان روزانه بیش از 30 میلیون لیتر بنزین یورو 4 توزیع می‌کنند.

در بخش دیگری از این نشست اکبری _ معاون مدیر تامین و توزیع شرکت پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی_ اظهار کرد: روزانه حدود 32 میلیون و 700 هزار لیتر بنزین یورو 4 و 37 میلیون لیتر نفت و گاز با استاندارد یورو 4 و 5 در کشور تولید می‌شود.

به گفته اکبری در سال 1396 در 162 جایگاه گازوئیل یورو 4 توزیع می‌شد که این عدد در حال حاضر به 1637 جایگاه رسیده است همچنین در چهار ماهه نخست سال 1396 در 462 جایگاه، نفت و گاز یورو 4 عرضه می‌شد که در چهار ماهه نخست سال 1397 این تعداد به 692 جایگاه رسید.

به گفته وی میانگین توزیع روزانه نفت و گاز یورو 4 در چهار ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته 512 درصد رشد داشت رشد داشت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان