غنای ادب فارسی جلوی هجمه های به این زبان را گرفت

اهواز _ ایرنا _ استاندار خوزستان با بیان این که غنای زبان و ادبیات فارسی از ویژگی های متمایز این زبان است گفت: زبان و شعر فارسی جذبه و غنای بی بدیلی دارد و همین مساله موجب شده که از هجمه ها به زبان فارسی جلوگیری شود.

غنای ادب فارسی جلوی هجمه های به این زبان را گرفت

به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی شامگاه چهارشنبه در آیین سالروز شعر و ادب فارسی در حوزه هنری استان خوزستان اظهار داشت: صنایع مختلف به کار رفته در ادبیات فارسی دل هر علاقه مند به زبان فارسی را به خود مشغول می کند که به حفظ زبان فارسی کمک می کند.

وی با بیان این که زبان فارسی حلقه وصل و اشتراک اصلی فارسی زبانان در جهان است گفت: پاس داشت آن از اهمیت بالایی برخوردار است و نگهبانی از زبان فارسی در واقع نگهداری از  اقوام و ایران بزرگ است.

استاندار خوزستان ادامه داد: بسیاری از زبان های مختلف وجود داشته اند که پس از حمله های مختلف از بین رفته اند و به گوشه ای رانده شده اند و در مقابل فرهنگ و زبان و جامعه دیگر رنگ باخته است.

وی ادامه داد: زبان، فرهنگ و ادب فارسی با وجود همه حمله ها  آن قدر غنا داشت که مغلوب هیچ فرهنگ و زبانی نشد و در مواقعی با دیگر فرهنگ ها به تعامل رسید یعنی هم تاثیر پذیرفته و هم بر آنها تاثیر گذاشته است.

شریعتی گفت:  در واقع زبان فارسی آن قدر عمق و غنا دارد که توانسته در مقابل همه هجمه ها خودش را وفق بدهد و محکم واستوار بایستد.

وی گفت:  بر همه ما فارسی زبانان واجب است که در حفظ این مساله کوشا باشیم و نونهالان و نوجوانان را به حفظ فرهنگ و تعلق و تعصب به زبان فارسی تشویق کنیم.

استاندار خوزستان تاکید کرد:  نسل جوان ما باید به دفاع از فرهنگشان افتخار کنند همانطور که در زمان هشت سال دفاع مقدس رزمندگان اجازه ندادند دشمنان یک وجب از خاک کشور را تصاحب کنند امروز نیز با وجود جنگ نرم حفظ زبان و ادب فارسی بر ما واجب است و شاعران و ادیبان رزمندگان این عرصه هستندکه باید تلاششان بیشتر از گذشته شود.

رییس حوزه هنری خوزستان با تاکید بر انجام وظایف افراد در قبال نکوداشت و حفظ ادب فارسی بیان کرد:  به مناسبت زاد روز شهریار یکی از شاعران بزرگ این کشور  امروز به عنوان روز شعر و ادبیات فارسی در کشور شناخته می شود.

سیدشهاب الدین طباطبایی با تشریح چگونگی شعر شهریار افزود: اشعار  وی لبریز از مفاهیم خردمندانه، متعهدانه، ومومنانه و هنرمندانه است.

وی با بیان این که شهریار از عشق مجازی به عشق حقیقی گفت: سرسلسله همه اشعار این شاعر سترگ شعر علی ای همای رحمت است.

در پایان این نشست ادبی از قاسم آهنین جان به عنوان یکی از چهره های ادبی استان که در حوزه شعر آثار بسیاری از خود منتشر کرده است تقدیر شد.

در این نشست شاعران بسیاری به شعرخوانی پرداختند.
7164/6064

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان