نماینده ولی فقیه در هندوستان:

انقلاب اسلامی ایران کانون همگرایی مسلمانان جهان است

آبادان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در هندوستان گفت:انقلاب اسلامی ایران عامل همگرایی، همبستگی و همراهی مسلمانان جهان شده است.

انقلاب اسلامی ایران کانون همگرایی مسلمانان جهان است

به گزارش ایرنا حجت الاسلام مهدی مهدوی پور عصر چهارشنبه در آیین کلنگ زنی ساخت خانه بهداشت در نهر ابتر از توابع دهستان نوآباد بخش اروندکنارآبادان اظهار داشت:انقلاب اسلامی باعث بیداری شعیان و همبستگی بیشتر آنها به خصوص در هندوستان شده است.

وی افزود:شیعیان هندوستان عاشق انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری هستند و در جریان سیل اخیر در ایران ضمن اعلام همدردی با ملت ایران کمک هایی نیز برای یاری مردم سیلزده جمع آوری کردند.

حجت الاسلام مهدوی پور گفت: علاوه بر ساخت خانه بهداشت در روستای نهر ابتر اروندکنار همزمان ساخت عملیات اجرایی ساخت 150 واحد مسکونی در شهرستان کارون و حداث 2 پروژه بهداشت و درمان در حمیدیه با کمک خیرین هندوستان آغاز شد.

وی افزود:ساخت 2 مدرسه بزرگ در مناطق سیلزده شهرستان پلدختر استان لرستان نیز با کمک خیرین هندوستان به پایان رسیده که روز دوشنبه هفته آینده افتتاح خواهد شد.

به گزارش ایرنا امام جمعه آبادان نیز در مراسم گفت:آبادان برای دفاع از کشور و انقلاب در هشت سال دفاع مقدس به ویرانه ای تبدیل شد.

حجت الاسلام علی ابراهیمی پور عشایر و ساکنان مناطق مرزی آبادان را مردمی ولایتمدار و انقلابی توصیف کرد و اظهار داشت:با توجه به تهاجم فرهنگی و تیلیغاتی دشمن با بیش از 400 شبکه ماهواری مردم این منطقه بیشترین مسجد و حسینیه را دارند.

به گزارش ایرنا رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان در این مراسم گفت: ساخت  خانه بهداشت نهر ابتر در زمینی به مساحت  360 متر مربع و 160 متر زیر بنا ساخته می شود.

 شکراله سلمان‌‎زاده اظهار داشت:با تکمیل و بهره برداری از این خانه بهداشت 500 نفر از اهالی روستایی نوار مرزی اروندکنار از خدمات بهداشتی مناسب بهره مند می شوند.

وی افزود:ساخت ساختمان و مکان اسکان بهورز برعهده خیر سلامت و تجهیز مکان نیز برعهده دانشکده علوم پزشکی آبادان است.

وی افزود:تمام هزینه های ساخت این خانه بهداشت توسط خیرین بهداشت تامین می شود .

نماینده ولی فقیه در هندوستان پیش از این با حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان دیدار کرد.

وی  به منظور افتتاح چند طرح بهداشتی و عمرانی از جمله کلنگ زنی 2 پروژه بهداشتی درمانی در حمیدیه و احداث 150 واحد مسکونی برای سیل زدگان در شهرستان کارون و همچنین کلنگ زنی خانه بهداشت در اروندکنار به خوزستان سفر کرده است. 

607 هزار نفر ساکنان شهرستانهای آبادان ، خرمشهر و شادگان از خدمات 30مرکز شهری، 18مرکز روستایی، 132خانه بهداشت و 12 پایگاه سلامت به عنوان مجموعه مراکز بهداشتی و درمانی دانشکده علوم پزشکی آبادان بهره مند هستند. 

بخش اروندکنار در 45 کیلومتر جنوب آبادان و روبه روی شهر فاو عراق قرار دارد.

طغیان اروندرود در بهار امسال  باعث آبگرفتگی مناطق روستایی  اروندکنار شد.

3015/6068

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان