ورود ارتش چین به منطقه اورنبورگ

اسپوتنیک به نقل از نشریه دیپلمات: چین برای شرکت در رزمایش Center-۲۰۱۹، ۱۶۰۰ نفر نظامی به اورنبورگ فرستاد.

ورود ارتش چین به منطقه اورنبورگ

این نشریه آمریکایی می نویسد: برای شرکت در تمرینات نظامی بزرگ روسیه با عنوان "مرکز-2019"  که  از 16 تا 21 سپتامبر در مرکز روسیه و قرقیزستان (آسیای میانه) برگزار می شود، ارتش جمهوری خلق چین بیش از 1600 نفر پرسنل نظامی، جنگنده، تانک و تجهیزات پشتیبانی نظامی را به روسیه اعزام کرد. در میان آنها تانک 96A، بمب افکن های استراتژیک H-6K، هواپیماهای جنگنده JH-7A ، جت های جنگنده J-11 ، هواپیماهای ترابری IL-76 و Y-9 و بالگردهای تهاجمی Z-10  قرار دارند. تعداد اسلحه و تجهیزات مشخص نشده است.

بعلاوه چین و روسیه، پرسنل نظامی کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای و همچنین سربازان کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی - هند، پاکستان، قرقیزستان، قزاقستان، تاجیکستان و ازبکستان - در این رزمایش شرکت می کنند.

رزمایش عمدتاً در حوزه نظامی مرکزی روسیه برگزار می شود و تمرینات اصلی نظامی در میدان های آموزشی در استان اورنبورگ برگزار می شود. تمرینات نظامی در آبهای دریای خزر و قرقیزستان نیز برگزار خواهد شد. هدف اصلی این رزمایش، انجام اقدامات در صورت تهدید امنیتی در آسیای میانه از جمله دفع تهدیدات تروریستی و همچنین دفع حمله نظامی توسط یک کشور تروریستی فرضی واقع در مرز جنوب غربی روسیه است.

در گزارش وزارت دفاع روسیه آمده است: هدف اصلی این رزمایش فرماندهی و استراتژیک، آزمایش سطح آمادگی رزمی نیروهای مسلح روسیه و شرکای بین المللی آنها است. این رزمایش  در میدان های آموزشی در استان اورنبورگ ، داغستان ، استان آستراخان، چلیابینسک، منطقه آلتای و کمروو برگزار می شود.   این رزمایش با هدف "مبارزه با تروریسم" انجام می شود، به گفته وزیر دفاع روسیه، هدف این رزمایش دفع حملات هوایی دشمن و انجام عملیات هوایی و زمینی تهاجمی مشترک است. به عبارت دیگر، تمرینات Center-2019 شامل یک عنصر نظامی همکاری های بین دولتی است.

در اوایل ماه جاری، تلویزیون مرکزی چین سخنان فرمانده نیروهای مسلح  چین Ma Qixian را پخش کرد که حالا در این رزمایش شرکت می کند. او اعلام کرد: "این تمرینات با در نظر گرفتن مرحله جدید روابط بین چین و روسیه ، همکاری و هماهنگی استراتژیک جامع را تقویت و تعمیق می بخشد. این رزمایش همچنین برای افزایش قدرت نیروهای مسلح ما برای دفع انواع تهدیدهای امنیتی به همراه نیروهای مسلح سایر کشورها از اهمیت زیادی برخوردار است.

از طرف روسیه، 128 هزار نفر پرسنل نظامی در این رزمایش شرکت می کنند، بیش از 20 هزار قطعه تجهیزات از جمله 15 فروند کشتی جنگی، 600 فروند بالگرد و هواپیما، 250 دستگاه تانک، حدود 450 دستگاه نفربر پیاده نظام و زرهپوش و همچنین تا 200 سیستم توپخانه و سامانه سیار راکت انداز سهیم اند.

سیستم تدارک و آموزش نیروهای مسلح روسیه دوره چهار ساله  تمرین های سالانه را در نظر دارد که در هر چهار منطقه نظامی: غربی ، شرقی ، قفقازی (جنوبی) و مرکزی برگزار می شود. معمولا رزمایش های تمرینی، بصورت غیر مترقبه بدون هشدار برگزار می شود.

براساس داده های وزارت دفاع روسیه، تمرینات سال قبلی با عنوان "واستوک -  2018 " به بزرگترین رزمایش نظامی نیروهای مسلح روسیه در تقریباً چهار دهه اخیر تبدیل شد. در کنار ارتش روسیه، 3500 سرباز، 900 سلاح سنگین و 30 فروند هواپیمای فرماندهی متحده ارتش مردمی شمال چین در آن اقدام  شرکت کردند که این امر نشانگر گسترش روابط نظامی بین دو کشور است.

در اوایل ماه جاری میلادی Zhang Youxia ژانگ یوکسیا معاون رئیس شورای نظامی مرکزی جمهوری خلق چین و سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه یک توافقنامه نوبتی برای تعمیق همکاری های نظامی فی ما بین را امضا کردند.

قابل توجه است که در تاریخ 23 ژوئیه ، نیروی هوایی چین و نیروی هوایی روسیه اولین گشت مشترک هوایی توسط هواپیماهای دوربرد را بر فراز آبهای دریاهای ژاپن و چین شرقی انجام دادند.

 

نکات مطرح شده در این مقاله، نظرات و دیدگاه های شخصی نویسنده بوده و الزاماً عقاید هیئت تحریریه اسپوتنیک را بازتاب نمی دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان