۲۲۰ میلیارد تومان اعتبارات ملی به بنیادمسکن لرستان پرداخت شد

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان گفت: ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبارات ملی به این نهاد در استان پرداخت شده که ۱۲۰ میلیارد تومان از این اعتبار برای سه پروژه شاخص شامل دیواره سازی پلدختر، چم مهر و بابازید اختصاص داده شده است.

220 میلیارد تومان اعتبارات ملی به بنیادمسکن لرستان پرداخت شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، مسعود رضایی عصر چهارشنبه در آیین عملیات اجرایی و کلنگ زنی 111 پروژه خسارت دیده از سیل در محل پل تخریب شده کاکارضا، اظهار داشت: کار ارزیابی واحدهای خسارت دیده در یک هزارو 969 روستا و شهرهای خسارت دیده استان انجام شده و ارزیابی 46 هزار و 669 واحد نیز انجام شده که 35 هزار و 342 واحد از این مجموع خسارت دیده بودند.

وی با اشاره به ابلاغ تسهیلات و بلاعوض در دو مرحله به واحدهای مسکونی خسارت دیده، بیان کرد:  در این دو مرحله یک هزار و 125 میلیارد تومان تسهیلات و 330 میلیارد تومان نیز بلاعوض برای این واحدها در نظر گرفته شده است.

رضایی با اشاره به اتمام کار ارزیابی، معرفی به بانک و تشکیل پرونده این واحدها، اضافه کرد: به لحاظ تعاملی که در استان وجود داشت، امروز لرستان بعنوان استان پیشتاز بازسازی در کشور مطرح است.

وی با اشاره به تنگناهای مالی دولت افزود: خوشبختانه برغم این مشکلات، دولت بالغ بر 2 هزار میلیارد تسهیلات و اعتبارات در اختیار ما گذاشته است.

وی با اشاره به دریافت سهمیه هفت هزار و واحد مسکن روستایی با اعتبار 280 میلیارد تومان، ادامه داد: با این اعتبارات، از 67 درصد مقاوم سازی روستایی با 18 هزار و 600 واحدی که در برنامه داریم به 80 درصد می رسیم.

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان با اشاره به اتمام تسهیلات تعمیراتی،گفت: کار تعمیرات استان تمام شده و در بخش بازسازی نیز 42 هزار واحد به بانک معرفی شده و 33 هزار واحد نیز عقد قرارداد شده و 33 هزار واحد دیگر نیز تسهیلات دریافت کرده و حدود 160 میلیارد نیز بلاعوض دریافت کرده اند.

رضایی افزود: با مساعدت مدیریت بحران از محل ماده 10 و 12 که اخیرا ابلاغ شده مبلغ 70 میلیارد تومان در قالب 104 پروژه هم اخیرا شروع شده است.

وی با اشاره به تغییر کاربری ها و جابجایی ها، ادامه داد: 102 هکتار زمین روستایی تملک و واگذار شد به خسارت دیدگان و بالغ بر 350 مورد تغییر کاربری و 870 مورد جابجایی متقاضیان داشتیم و 2 سایت هم در پلدختر و معمولان جابجا شد و پیش بینی می شود که تا پایان سال کار بازسازی ها هم به اتمام برسد.

7265/7264/7273

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان