روسیه به جمع ۵ کشور مناقصه ساخت نیروگاه هسته ای برای عربستان پیوست

روسیه یک مرحله از ورود به مناقصه ساخت نیروگاه اتمی در عربستان را پشت سر گذاشت.

روسیه به جمع 5 کشور مناقصه ساخت نیروگاه هسته ای برای عربستان پیوست

به گزارش اسپوتنیک، روسیه یکی از پنج کشوری است که انتخاب اولیه را برای شرکت در احداث نیروگاه هسته ای در عربستان سعودی را با موفقیت گذرانده است.

رئیس روس اتم، الکسی لیخاچف به خبرنگاران اذعان کرد:این خبر در مورد ورود روسیه به تعداد کشورهای منتخب درست است. این خبر خوب است. با این حال، وی نمی داند چه زمانی مناقصه ای برای ساخت نیروگاه هسته ای در عربستان سعودی اعلام خواهد شد.

گزارش ها حاکی از آن است در صنعت هسته ای نشان می دهد که مناقصه بعید بنظر می رسد در سال 2020 برگزار شود، زیرا مشخصات پارامترهای فنی لازم است. همچنین ممکن است این روند به دلیل تغییر وزیر نیرو در عربستان به تأخیر بیفتد.

در ماه ژوئن، عربستان سعودی اعلام کرد که شرکت دولتی انرژی اتمی روس اتم در مناقصه ای برای ساخت اولین نیروگاه هسته ای در عربستان سعودی، دو مرحله صلاحیت را پشت سر گذاشته است و از این شرکت روسی برای شرکت در مرحله سوم دعوت شده است.

عربستان سعودی به دنبال شرکتی برای ساخت دو واحد نیروگاه هسته ای در این کشور است. در فوریه سال 2018 ، روس اتم درخواست شرکت در مناقصه ای برای ساخت دو واحد نیروگاه هسته ای ارائه داد. علاوه بر روس اتم، شرکت هایی از ایالات متحده آمریکا، چین، کره جنوبی و فرانسه نامزد ساخت نیروگاه های هسته ای در مقیاس بزرگ نیز شدند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان