پومپئو: اطلاعات تازه و محرمانه ای به ترامپ می دهم

وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا اطلاعات تازه ای در رابطه با حمله به پالایشگاه نفتی دارد که می خواهد به دونالد ترامپ گزارش کند.

پومپئو: اطلاعات تازه و محرمانه ای به ترامپ می دهم

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اسکای نیوز،وزیر امور خارجه آمریکا مایک پومپئو، روز پنجشنبه اظهار داشت که وی پس از دیدار با ولیعهد ابوظبی شیخ محمد بن زید آل نهیان، گفت: اکنون می توانم اطلاعات مهم درباره حمله به آرامکو را به ترامپ ارائه دهم؛ من به رئیس جمهور اطلاع خواهم داد که چگونه پس از این حملات عمل کند.

علاوه بر این، پومپئو قول داد که ایالات متحده برای پایان دادن به حمایت ایران از تروریسم، تحریم های اضافی را علیه ایران اعمال کند. وی گفت: ایران جهان را تهدید می کند. برای جلوگیری از حمایت از تروریسم، مجازات های دیگری نیز اعمال خواهد شد.

همانطور که وزیر امور خارجه توضیح داد، قبل از هر چیز باید ایران از تأمین بودجه نیروهای شیعه حزب الله و متحدان آن، تأمین موشک های آنها در لبنان و عراق دست بکشد و برای کاستن تنش ها با ایران تدوین برنامه موشکی ضروری است. وی تأکید کرد: ما به دنبال یک راه حل صلح آمیز در منطقه هستیم، در حالی که تهران همچنان عامل تهدید کننده جنگ است.

پومپئو که یک روز قبل از ورود به عربستان سعودی وارد امارات شد، همچنین ادعا کرد: اجماع در خلیج فارس وجود دارد که ایران مسئول حمله به تأسیسات نفتی در پادشاهی سعودی است. وی با ابراز امیدواری از اینکه ایران همین دیدگاه را دارد که بدلیل حمایت از حوثی ها مقصر شناخته می شود، گفت: ما در اینجا برای ساختن ائتلاف با هدف دستیابی به صلح هستیم.

حمله به عربستان سعودی

دو شرکت بزرگ شرکت ملی نفتی سعودی آرامکو در آبکایک و حوریس در شب 14 سپتامبر مورد حمله قرار گرفتند. شورشیان حوثی از جنبش انصار الله یمنی مسئولیت این حمله را برعهده گرفتند و ادعا کردند که از 10 پهپادمجهز به مواد منفجره استفاده کرده اند. در اثر انفجارها و آتش سوزی های ناشی از برخورد، تولید بزرگترین صادرکننده نفت در جهان با 5.7 میلیون بشکه در روز از 9.8 میلیون بشکه در روز کاهش یافته است.

عربستان سعودی برای بازگشت به سطح تولید قبلی، تا ماه اکتبر نیازمند وقت و تعمیرات است. این حادثه بیشترین وقفه را در تولید سوخت در تاریخ جهان ایجاد کرده است.

روز چهارشنبه ، یک مقام از وزارت دفاع عربستان سعودی در یک کنفرانس مطبوعاتی در ریاض، قطعاتی از هواپیماهای بدون سرنشین و موشکهای کروز مورد استفاده در حملات را در کنفرانس مطبوعاتی در ریاض ارائه داد و نشان داد که مکان برخواست موشک ها از ایران است.

خاطر نشان باید شد که حوثی مسئولیت حملات به عربستان را بر عهده گرفته اند و تاکید داشتند که هیچگونه کمک خارجی نگرفتند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان