قطع کوله‌بری موجب افزایش بیکاری در شهرستان‌های مرزی کرمانشاه شده است

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه با اعلام اینکه قطع کوله‌بری در برخی از مرزی‌های استان کرمانشاه موجب افزایش بیکاری شده است، خواستار اختصاص یک میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری به کوله‌بران مرزنشین برای کمک به اشتغال و معیشت آنها شد.

قطع کوله‌بری موجب افزایش بیکاری در شهرستان‌های مرزی کرمانشاه شده است

به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند پنجشنبه شب در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سرسرای شهدای دولت استانداری کرمانشاه، تنها راه غلبه بر چالش توسعه کرمانشاه را توجه به مولفه‌های اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: بخش خصوصی کرمانشاه براساس سند بالادستی اقتصاد مقاومتی، سند رونق تولید را تهیه کرده که امیدواریم موجب رونق تولید در استان شود.

او همچنین به تهیه سند اشتغال استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: طبق این سند و تعهد دستگاه‌های اجرایی استان، تا پایان سال باید سه درصد نرخ بیکاری استان کاهش یابد و تا سه سال آینده به 6 درصد برسد.

بازوند در ادامه به ناهماهنگی برنامه‌ها و تخصیص اعتبارات ماده 18 اشاره کرد که بسیاری از وزارتخانه‌ها نسبت به این ماده مهم دولت بی‌اطلاع و یا به تعهدات خود عمل نمی‌کنند و خواستار مطرح شدن این موضوع در جلسه هیات دولت و توجیه وزارتخانه‌ها نسبت به عمل به آن شد.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود از توجه رئیس جمهوری نسبت به ثبت جهانی منطقه گردشگری اورمانات تقدیر کرد و اظهار داشت: برای فراهم کردن مقدمات این رویداد مهم باید حدود 200 بوم‌گردی در منطقه ایجاد شود که نیازمند اختصاص 20 میلیارد تومان اعتبار از محل تسهیلات ارزان قیمت اشتغال روستایی و عشایری است زیرا اماکن بوم‌گردی در روستاها احداث می‌شود.

بازوند در ادامه گفت: جنگ را بازنشستگان امروز اداره کردند و حق مسلم آنها است که از حق مناطق جنگی برخوردار شوند.

وی همچنین در این جلسه خواستار اختصاص یک هزار و 500 تن آهن آلات ارزان قیمت به زلزله‌زدگان برای به پایان رساندن ساخت و سازها شد و گفت: در گام پایانی ساخت ساز در مناطق زلزله هستیم اما عده‌ای به دلیل گرانی مصالح و اتمام تسهیلات هنوز نتوانسته‌اند خانه خود را تکمیل کنند بنابراین امیدواریم دولت هم با تمدید مهلت امهال وام و هم اختصاص هزار و 500 تن آهن آلات ارزان قیمت موافقت کنند.

گفتنی است در پایان این جلسه از سند توسعه، سند اشتغال و سند تولید کرمانشاه رونمایی شد.

استان 2 میلیون نفری کرمانشاه حدود 135 هزار بیکار دارد.

نرخ بیکاری استان کرمانشاه در بهار امسال به 14.7 درصد رسید که 4.7 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش نشان می دهد.

3209/3033

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان