دبیر کمیسیون عمران وحمل و نقل شورای شهر تهران مطرح کرد؛

تعطیلی کارگاه‌های عمرانی در ۲ هفته ابتدایی مهر/احتمال بازنگری در قانون اجرای طرح کاهش آلودگی هوا با شروع مدارس

تعطیلی کارگاه‌های عمرانی در 2 هفته ابتدایی مهر/احتمال بازنگری در قانون اجرای طرح کاهش آلودگی هوا با شروع مدارس

کرونی گفت: با شروع مدارس شهروندان برای استفاده از سهمیه 20 روزه خود وارد محدوده طرح کنترل آلودگی هوا می‌شوند.

جمعه///////////تعطیلی کارگاه‌های عمرانی در 2 هفته ابتدایی مهر/احتمال بازنگری در قانون اجرای طرح کاهش آلودگی هوا با شروع مدارسمحمد علی کرونی دبیر کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تمهیدات ترافیکی آغاز مدارس و ساز و کار موجود برای مدیریت و کاهش ترافیک آن گفت: امسال نیز به مانند سال‌های گذشته کار‌های عمرانی سطح معابر پایتخت در دو هفته ابتدایی آغاز به کار مدارس ممنوع می شود تا از این طریق کمکی به کاهش بار ترافیک معابر شود.

کرونی در پاسخ به این سوال که با تعطیل شدن فعالیت کارگاه‌های عمرانی در دو هفته ابتدایی مهر، آیا کارگاه‌های عمرانی سطح شهر نیز برچیده می‌شوند، گفت: جمع‌آوری کارگاه‌های عمرانی برای کاهش ترافیک به مصلحت نیست مگر آن‌که دیگر عملیات عمرانی نخواهد انجام شود و اگر تصمیم بر این باشد به طور حتم برچیدن کارگاه‌های عمرانی سطح معابر پایتخت می‌تواند کمک چشم‌گیری به کاهش ترافیک پایتخت کند.

دبیر کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران با اشاره به شناور شدن ساعت کار مدارس و ادارات در هفته‌های ابتدایی آغاز به‌کار مدارس برای کاهش ترافیک، گفت: به عقیده من شناور شدن ساعت کار ادارات برای کاهش ترافیک اقدام خوبی است که در سال‌های گذشته نیز اجرا شده است.

او با تاکید بر این نکته که شناور شدن ساعت کار ادارات آرام‌بخشی کوتاه مدت است، گفت: برای کنترل و کاهش ترافیک در روزهای ابتدایی شروع به‌کار مدارس به طور حتم می توان از قانون شناور کردن ساعات کار ادارات بهره برد، اما باید بدانیم برای بلند مدت نمی‌توان بر روی شناور شدن ساعت کار ادارات حساب باز کرد.


بیشتر بخوانید: آیا پراید از ناوگان سرویس مدارس حذف می‌شود؟/ آخرین مهلت ثبت نام رانندگان سرویس مدارس اعلام شد 


کرونی با اشاره به اجرای حلقه دوم ترافیک (کنترل آلودگی هوا) گفت: ما به طور حتم با آغاز به کار مدارس حجم بالایی از اتومبیل‌ها را در معابر خواهیم داشت که به دلیل تغییر فصل (شروع پاییز) می‌خواهند از سهمیه 20روزه تردد خود استفاده کنند.

دبیر کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که شروع کار مدارس آیا محک جدی طرح کنترل آلودگی هوا است، یا خیر؟ گفت: به طور حتم در مهر ماه ما افزایش ترافیک را خواهیم داشت و اگر طرح کنترل آلودگی هوا جواب‌گو نباشد در اجرای آن از سوی شورای ترافیک بازنگری به عمل می‌آید و به همین دلیل پلیس راهور توجه ویژه‌ای به کنترل ترافیک در روز‌های ابتدایی شروع مدارس دارد.

او در پاسخ به این سوال که آیا راه دیگری برای کنترل ترافیک مهر ماه به غیر از شناور شدن ساعت کار ادارات وجود دارد یا خیر؟ گفت: ما برای کنترل ترافیک در روز‌های ابتدایی مهرماه راه دیگری جز شناور شدن ساعت کار ادارات نداریم، زیرا متأسفانه در دو سال عمر فعالیت مدیریت شهری درحوزه حمل ونقل هیچگونه اقدامی صورت نگرفته و ما هیچ قطار و اتوبوسی نداریم که برای کاهش ترافیک اول مهر وارد ناوگان حمل ونقل شهری کنیم.

شناور شدن ساعات کار ادارات مسکنی کوتاه مدت در حوزه کاهش ترافیک پایتخت است

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان