نخستین نماینده وزنه‌برداری زنان ایران در جایگاه سی و هفتم جهان

تهران- ایرنا- نخستین نماینده وزنه‌برداری زنان ایران با برگزاری رقابت‌های گروه  A در دسته ۵۵ کیلوگرم در جایگاه سی و هفتم مسابقات قهرمانی جهان تایلند قرار گرفت.

نخستین نماینده وزنه‌برداری زنان ایران در جایگاه سی و هفتم جهان

«پوپک بسامی» نخستین نماینده ایران دیروز(پنجشنبه) در دسته 55 کیلوگرم گروه D به روی تخته رفت و 72 کیلوگرم در یک ضرب، 86 کیلوگرم در دوضرب و مجموع 158 کیلوگرم در جایگاه ششم این گروه قرار گرفت.

اما امروز(جمعه) با برگزاری رقابت‌های گروه های A، B و C  در دسته 55 کیلوگرم در جایگاه سی و هفتم مسابقات قهرمانی جهان تایلند قرار گرفت.

او توانست 2 کیلوگرم رکورد ملی را در این رقابت‌ها جا به جا کند و نسبت به مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا که برای نخستین بار در آن حضور یافت، 15 کیلوگرم رکورد خود را بهبود بخشید.

اما جایگاه اول این دسته از آن «لیائو کیوون» از چین با رکورد 98 کیلوگرم یک ضرب، 129 کیلوگرم دوضرب و مجموع 227 کیلوگرم است. وی همچنین  توانست در دوضرب با مهار وزنه 129 کیلوگرم رکورد جهان را یک کیلوگرم ارتقا دهد. او در مسابقات قهرمانی آسیا 2019 در مجموع 224 کیلوگرم به مدال طلا دست یافت.

جایگاه دوم این دسته به «ژانگ وانکیونگ» از چین با رکورد 99 کیلوگرم یک ضرب، 123 کیلوگرم دوضرب و مجموع 222 کیلوگرم تعلق دارد. او در مسابقات قهرمانی جهان 2018 با مجموع 225 کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.

«هایدیلین دیاز» از فیلیپین با رکورد 93 کیلوگرم یک ضرب، 121 کیلوگرم دوضرب و مجموع 214 کیلوگرم کیلوگرم در جایگاه سوم این دسته قرار دارد.

«ابریشم ارجمندخواه» دومین نماینده ایران، اول مهر در دسته 71 کیلوگرم گروه B به روی تخته خواهد رفت.

مسابقات قهرمانی جهان تایلند از 27 شهریور تا پنجم مهر در پاتایا در حال برگزاری است.

این نخستین حضور تیم ملی وزنه‌برداری زنان در مسابقات جهانی تایلند است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان