گروه تحقیقاتی آمریکا: دو تاسیسات زیر زمینی در کره شمالی شناسایی شد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، خبرگزاری یونهاپ روز جمعه گزارش کرد بنا به گزارش این گروه یکی از این تاسیسات زیرزمینی در کنار رودخانه ای واقع شده است که در سوی دیگر آن یک راکتور آزمایشی قرار دارد دسترسی به این تاسیسات زیر زمینی از طریق یک تونل جاده ای میسر است.

به گفته این گروه، تاسیسات دیگر در کنار یک راکتور متروکه قرار گرفته است یک خط برق که به نظر می رسد به ورودی یک تونل متصل باشد، نشان دهنده وجود نوعی تجهیزات الکتریکی در داخل است.

گروه «38 شمال» گفت نمی توان مورد استفاده این دو تاسیسات زیر زمینی را تعیین کرد.

کره شمالی در یک نشست سران با ایالات متحده آمریکا در ماه فوریه امسال (اسفند 1397) درخواست کرد که در مقابل تخریب تاسیسات هسته ای در «نیونگ بیون»، تحریم های اعمال شده بر این کشور لغو شوند دیدار مورد اشاره بدون هیچ توافقی پایان یافت، چرا که ایالات متحده آمریکا از کره شمالی خواست تاسیسات هسته ای دیگر را هم به کنار بگذارد.

از سوی دیگر پژوهشگران آمریکایی موسسه مطالعات بین المللی «میدلبری» و «پلنت لبز» که یک گرداننده خصوصی ماهواره هستند به تلویزیون دولتی ژاپن گفته اند تصاویر ماهواره ای نشان می دهد کره شمالی احتمالا در حال آماده شدن برای استقرار یک زیردریایی با توانایی پرتاب موشک های بالستیک است.

این پژوهشگران تصاویر یک کارخانه کشتی سازی در شهر بندری «سینپو» در شرق کره شمالی در سوم سپتامبر (12 شهریور 1398) را تجزیه و تحلیل کرده اند که بر اساس آن دستکم 13 شی ستون مانند در امتداد یک اسکله و چند خودرو که در آن اطراف در حرکت بودند، مشاهده می شد.

در تصاویر گرفته شده در روز 12 سپتامبر (21 شهریور 1398) احداث یک سازه بزرگ دیده می شود که بین این اسکله و دریا قرار گرفته است در جدیدترین تصاویری که روز پنجشنبه برداشته شده اند این سازه دیده می شود که تقریبا تمام این اسکله را پوشانده است.

پژوهشگران یاد شده می گویند در حال حاضر، این سازه 100 متر طول دارد که طولانی تر از سازه هایی است که کره شمالی از آنها برای ساخت زیردریایی های متداول خود استفاده می کرد.

همین پژوهشگران می گویند کره شمالی احتمالا در حال آماده شدن برای به کارگیری یک زیردریایی جدید با توانایی پرتاب موشک های بالستیک است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان