هشدار رئیس جدید بانک مرکزی اروپا درباره اقتصاد جهان

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، کریستین لاگارد گفت: تنش های تجاری در جهان، روز به روز در حال افزایش است و این موضوع موجب شده تا رشد اقتصادی جهان بسیار شکننده و در معرض خطرات متعدد باشد.

رئیس جدید بانک مرکزی اروپا، با اشاره به جنگ تجاری میان آمریکا و چین، گفت: موضوع خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، بر شکنندگی رشد اقتصاد جهان افزوده است و گذشته از آن، ابهامات زیادی رشد اقتصادی جهان را احاطه کرده اند.

لاگارد، پیشتر به عنوان مدیر صندوق بین المللی پول هشدار داده بود؛ فشار بر بازارهای نوظهور، در حال افزایش است و آثار منفی تنشهای تجاری آغاز شده و ریسک های کاهش رشد اقتصادی را بالا برده است.
نمایندگان پارلمان اروپا در نشست روز سه شنبه خود با 394 رأی موافق برابر 206 رأی مخالف و 46 رأی ممتنع، لاگارد را به عنوان رئیس بانک مرکزی اروپا انتخاب کردند.

با این انتخاب، لاگارد فرانسوی از اول نوامبر (10 آبان) به عنوان رئیس بانک مرکزی اروپا، جانشین «ماریو دراگی» ایتالیایی می شود.

رهبران اروپا اوایل ماه آگوست، لاگارد رئیس پیشین صندوق بین المللی پول را به عنوان جانشین «ماریو دراگی» رئیس بانک مرکزی اروپا انتخاب کردند که با پذیرش لاگارد و استفعای وی از ریاست صندوق بین المللی پول مواجه شد.

لاگارد از سال 2011 تاکنون ریاست صندوق بین المللی پول را برعهده داشته است. وی نخستین زنی است که مسؤولیت یورو و سیاست های پولی منطقه یورو را عهده دار می شود.

وی سال گذشته برای ریاست بانک مرکزی اروپا پاسخ منفی داده بود اما سپس نامزدی برای این پست را به عنوان "افتخار" توصیف کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان