عربستان اقدامات لازم برای امنیت خود را صورت می دهد

پادشاه عربستان اعلام کرد که این کشور اقدامات لازم برای امنیت خود را اتخاذ می کند.

عربستان اقدامات لازم برای امنیت خود را صورت می دهد

به گزارش اسپوتنیک، سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان در سخنانی گفت که این کشور اقدامات مناسب برای تامین امنیت خود را اتخاذ خواهد کرد.

پادشاه عربستان افزود: حمله به تاسیسات نفتی آرامکو اقدامی تنش آمیز خطرناکی است که امنیت و ثبات منطقه و تامین نفت بازارهای جهانی را تهدید می‌کند.

وی در ادامه افزود: این اقدامات جنایت آمیز تشدید خطرناک و تهدید بزرگی به شمار می‌آید و عربستان سعودی پس از تکمیل تحقیقات اقدامات مناسب برای تامین امنیت خود را اتخاذ خواهد کرد.

شایان ذکر است، در تاریخ 14 سپتامبر 2019، تاسیسات نفتی شرکت آرامکو سعودی در شرق عربستان با چندین هواپیمای بدون سرنشین مورد حمله قرار گرفتند. مسئولیت این حمله را حوثیان یمنی برعهده گرفتند. اما "ائتلاف عربی" در حال جنگ در یمن به رهبری عربستان سعودی ، ایران را مسئول حمله به تأسیسات نفتی عربستان می داند. وزیر امور خارجه آمریکا ، مایک پومپئو نیز ایران را مقصر دانسته و در این راستا به عربستان سفر نمود. وزیر دفاع ایران و دیگر مقامات این موضوع را اکیدا رد کرده است. براساس اعلام آژانس بین المللی انرژی، این حادثه در عربستان سعودی در حال حاضر به جدی ترین وقفه در تأمین نفت در تاریخ منجر شده است، حتی خسارات حمله به آرامکو، بیش از خسارات ناشی از انقلاب اسلامی در ایران در سالهای 1978-1979 و تحریم نفت پس از جنگ اعراب و اسرائیل در سال های 1973-1974 خواهد بود. 

بر اثر این حمله، 50 درصد از تولید نفت سعودی کاهش یافت و قیمت نفت در بازارهای جهانی افزایش پیدا کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان