چرا آمریکا از حمله نقطه‌ای به ایران منصرف شد؟

فرمانده کل ارتش ایران علت انصراف آمریکا از حمله نقطه‌ای به ایران را جدیت این کشور در مقام پاسخگویی دانست.

چرا آمریکا از حمله نقطه‌ای به ایران منصرف شد؟

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مشرق نیوز، امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در برنامه دستخط به برخی پرسش‌ها در خصوص تهدید‌های نظامی از جانب ایالات متحده و حضور اسرائیل در رزمایش مشترک کشورهای منطقه  در آب‌های خلیج فارس و دریای عمان پاسخ داد.

فرمانده کل ارتش ایران در پاسخ به پرسشی در ارتباط با پیغام آمریکایی‌ها از طریق رئیس‌جمهور روسیه و امیر قطر به رئیس‌جمهور ایران در سفر وی به تاجیکستان در خصوص حمله نقطه‌ای ایالات متحده به ایران گفت: تا جایی که به ما مربوط است، فرمانده معظم کل قوا وقتی یک مطلبی را بیان می‌کنند که این به ما مربوط است، ما باید سریع خودمان را برای آن شرایط آماده کنیم. از جمله فرمایشات حضرت آقا این بود که دوران بزن در رو گذشته است. حرف ما به عنوان نظامی‌ها این بود که ما فرمان را دریافت کردیم و موظف هستیم، این فرمان را اجرا کنیم. هر دشمنی یکی بزند، ما 10 تا می‌زنیم. به نظرم می‌رسد این به آنها (آمریکایی‌ها) منتقل شده بود و آنها می‌فهمند که ما جدی هستیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا هدف قرار گرفتن پهپاد آمریکایی نیز در راستای جدیت ایران در پاسخگویی به دشمنان خود است، گفت: برای ما فرقی نمی‌کند که متجاوز چه کسی باشد. هر هواپیمایی که با نیت تخاصم یا با شکلی که از او احساس هجوم و تخاصم و ضرر کنیم، بخواهد از مرزهای ما عبور کند، قطعاً با آن برخورد خواهیم کرد؛ البته قاعده و قانون دارد. ابتدا اخطار می‌دهیم. نه اینکه تنها در این مورد باشد، بلکه ده‌ها نوار مکالمه اخطار به هواپیماها را داریم از جمله هواپیماهای آمریکایی که همه ثبت شده و موجود است.

سرلشکر موسوی همچنین درخصوص رزمایش مشترک برخی از کشورهای منطقه با اسرائیل در آب‌های خلیج فارس و دریای عمان و عکس‌العمل ایران اظهار داشت: بعید می‌دانم صهیونیست‌ها جرأت این کار را داشته باشند. ممکن است به صورت نمادین و سمبلیک انجام دهند. مثلا در همین ماجرای ائتلاف گفته بودند ما هستیم ولی اطلاعاتی هستیم! این یعنی ما هم هستیم و اسم ما را در لیست خود بنویسید. بعید می‌دانم جرات کنند اینجا وارد شوند. خلیج فارس خانه ماست. ما به خانه خودمان اجازه نخواهیم داد یک رژیمی مانند رژیم صهیونیستی بخواهد آنجا فعالیتی انجام دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان