نیویورک تایمز: آمریکا باید مسؤولیت جنایات در افغانستان را بپذیرد

تهران- ایرنا- روزنامه آمریکایی روز جمعه در مقاله ای تحلیلی نوشت: دولت آمریکا نمی تواند با لغو مذاکرات صلح افغانستان نقش خود در جنایات و خشونت‌های این کشور را نادیده بگیرد.

نیویورک تایمز: آمریکا باید مسؤولیت جنایات در افغانستان را بپذیرد

به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، دونالد ترامپ در حالی مذاکرات صلح افغانستان را به دلیل کشته شدن یک نظامی آمریکایی لغو کرد که به دنبال حملات گروه های تروریستی، آمار کشته شدگان غیرنظامی در افغانستان روز به روز در حال افزایش است.

روزنامه آمریکایی می نویسد؛ دلیل ترامپ برای پایان دادن به مذاکرات صلح افغانستان بی معناست؛ زیرا آمریکا پس از حضور 18 سال در این کشور، باید مسؤولیت افزایش خشونت را برعهده بگیرد.

به گفته این رسانه، آمریکا با لغو مذاکرات صلح افغانستان تنها باعث افزایش خشونت های طالبان علیه غیرنظامیان افغان شده و آمار حملات اخیر در شهرهای افغانستان بیانگر آن است که طالبان برای تصرف شهرهای بزرگ، فشار نظامی خود را افزایش داده است.

تشدید حملات طالبان علیه غیرنظامیان در حالی افزایش می یابد که دولت آمریکا مدعی است با حملات هوایی و تشدید عملیات طالبان را می تواند مجبور به سازش و پذیرش شکست کند.

رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه 17 شهریور با افشای نشست محرمانه‌ای که قرار بود با رهبران طالبان در کمپ‌دیوید داشته باشد، اعلام کرد که این نشست را لغو و مذاکرات صلح را متوقف کرده است.

ترامپ در پیامی توییتری نوشت: به دلیل آن که طالبان به خیال افزایش توان چانه‌زنی خود یک عملیات تروریستی را که به کشته شدن یک سرباز آمریکایی و 11 تن دیگر منجر شد، بر عهده گرفته‌اند، این نشست را لغو کرده است.

به دنبال تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر لغو مذاکرات صلح افغانستان، طالبان اعلام کرد: توقف گفت‌ وگوهای صلح از سوی رئیس جمهوری آمریکا، بیانگر تزلزل واشنگتن در تعامل سیاسی است.

طالبان در بیانیه ای تصریح کرد: اکنون که رییس‌ جمهوری آمریکا روند مذاکرات را متوقف کرده است، زیان آن بیش از هر کسی به خود این کشور می‌رسد.

بر اساس بیانیه طالبان، آمریکا با لغو مذاکرات صلح، سیاست های خود را برای جهانیان روشن ساخت. بدون شک با این اقدام، تلفات جانی و مالی واشنگتن در افغانستان بیشتر و نقش این کشور در تعامل سیاسی متزلزل خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر