هدف صلح تنها فقدان جنگ نیست

ظریف: صلح واژه مقدسی است که بشریت همواره در طلب آن بوده است.

هدف صلح تنها فقدان جنگ نیست

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایرنا»، محمد جواد ظریف، وزیر امورخارجه ایران اعلام نمود که هدف صلح تنها فقدان جنگ نیست، بلکه احساس عدالت، برابری و امنیت است.

وزیر امور خارجه تأکید نمود:« تردیدی نیست که صلح واژه مقدسی است،  بشریت همواره در طلب آن بوده و یک آرمان مشترک جهانی محسوب می شود. واقعیت این است که هدف صلح تنها فقدان جنگ نیست، بلکه احساس عدالت، برابری و امنیت است. در این مفهوم صلح یک فضیلت محسوب می شود. دوری انسان ها از آموزه ها و تعالیم الهی از جمله ‌برادری، برابری، همزیستی مسالمت آمیز، صداقت، حق خواهی، عدالت و بردباری حلقه مفقوده تحقق صلح و آرامش می باشد.

بسیاری از جنگ هایی که در طول تاریخ بشر رخ داده است ناشی از زیاده خواهی و افکار توسعه طلبانه بوده است هرچند بعضا با ادعای تامین صلح و امنیت یا دفاع از منافع یکی از طرف های منازعه همراه بوده است. در واقع برخی طرف ها تامین صلح برای خود را در ایجاد نا امنی برای طرف یا طرف های دیگر دیده یا می بینند. بر اساس همین تفکر در گذشته شاهد شکل گیری بلوک های سیاسی و نظامی مختلف در عرصه بین المللی بوده و امروز در یکجانبه گرایی تبلور یافته است.

عدم پایبندی آمریکا به تعهدات بین المللی و توافقات دوجانبه با کشورهای دیگر و اتخاذ رویکرد یکجانبه گرایانه از جمله عوامل اصلی تهدید کننده صلح و امنیت بین المللی است. عدم حل مساله فلسطین بعد از بیش از 7 دهه اشغال، کشتار و محروم ساختن یک ملت از کلیه حقوق اساسی و آواره کردن آنها و وضعیت اسفناک جاری در یمن از حمله مصداقهای  بارز بی عدالتی فاحش در عرصه بین المللی است.

جمهوری اسلامی ایران بر اساس آموزه های دینی و ملی همواره تلاش کرده است تا در راستای تقویت صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی گام بردارد. تایید پایبندی ایران به تعهدات ناشی از برجام موید این امر است. نقش کلیدی و اساسی ایران در مقابله با تروریسم به ویژه در مقابله با داعش در سوریه و عراق نمونه دیگری از اقدامات انجام شده ما برای مقابله با تهدیدات علیه صلح و امنیت است».

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان