ادامه تلاش‌ها برای انتخاب دبیرکل؛ استاندار برکنار شده گلستان به کمیته ملی المپیک می‌رود؟

بحث دبیرکلی کمیته ملی المپیک همچنان یکی از مسائل مهم و اساسی این کمیته است و در تازه‌ترین اتفاق نام استاندار پیشین گلستان به عنوان گزینه دبیرکلی مطرح شده است.

ادامه تلاش‌ها برای انتخاب دبیرکل؛ استاندار برکنار شده گلستان به کمیته ملی المپیک می‌رود؟

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، موضوع دبیرکل کمیته ملی المپیک در یک سال گذشته یکی از مهم‌ترین چالش‌های صالحی امیری، رئیس این کمیته بود که با تغییرات در نحوه انتخاب دبیرکل در اساسنامه جدید کمیته ملی المپیک، این امر ابعاد تازه‌تری پیدا کرد.

اساسنامه کمیته ملی المپیک در حالی به تائید اعضای مجمع کمیته ملی المپیک رسید که تغییر در انتخاب دبیرکل و خزانه دار، مهم‌ترین و پر بحث‌ترین بند اساسنامه بود. بر این اساس انتخابی بودن دبیرکل و خزانه‌دار توسط اعضای مجمع حذف شد و از این پس دبیرکل و خرانه‌دار از سوی رئیس کمیته ملی المپیک به اعضای هیئت اجرایی معرفی و توسط این اعضا تائید خواهد شد.

صالحی امیری معتقد بود با انجام‌ این روند که البته در بسیاری از کمیته‌های ملی المپیک در کشورهای مختلف نیز مرسوم است، ‌رئیس و دبیرکل در اجرای برنامه‌ها همسویی و تعامل بیشتری دارند و امور کمیته ملی المپیک با کیفیت بیشتری دنبال خواهد شد.

اساسنامه کمیته ملی المپیک پس از تائید در مجمع عمومی ترجمه و به کمیته بین المللی المپیک (IOC) ارسال شد و پس از تغییراتی جزیی به تائید IOC رسید. اساسنامه کمیته ملی المپیک پس تائید در  IOC به هیئت دولت ارسال شد و در حال حاضر در کمیسیون اجتماعی دولت در حال بررسی است.

از زمانی که بحث تغییرات در نحوه انتخاب دبیرکل مطرح شد با توجه به مشکلات شخصی شاهرخ شهنازی، دبیرکل وقت کمیته ملی المپیک، احتمال حضور افراد مختلفی مطرح شد که مهدی علی‌نژاد، نصرالله سجادی، رضا قراخانلو، محمد حسین علیزاده مهم‌ترین گزینه‌ها بودند اما با ادامه حضور شهنازی در این پست حضور این افراد در همان حد پیش‌بینی باقی ماند. بعد از استعفای شهنازی، موضوع دبیرکلی وارد فاز تازه‌ای شد و کیکاووس سعیدی به عنوان سرپرست دبیرکلی کمیته ملی المپیک معرفی شد.

حالا بعد از چند ماه سکوت در خصوص بحث دبیرکل و پیگیری امور این پست توسط سعیدی، گزینه جدیدی برای مطرح شده و او کسی نیست جز مناف هاشمی، معاون پیشین توسعه و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان. وی مدتی نیز به عنوان استاندار گلستان فعالیت داشت اما پس از ماجرای جنجالی عید 98 و وقوع سیل در استان گلستان برکنار شد. وی در این مدت کمتر در محافل حضور داشت اما اخیرا در مراسم‌های کمیته ملی المپیک دیده شده است.

در کنار مناف هاشمی،کیکاووس سعیدی هم شانس زیادی برای دبیرکلی دارد و این احتمال هست که از سمت خزانه‌داری استعفا کرده و دبیرکل کمیته ملی المپیک شود.

 با وجود اینکه اساسنامه کمیته ملی المپیک توسط IOC تایید و قابل اجرا شدن است، اما به نظر می‌رسد تا زمان تایید آن در هیئت دولت به صورت قطعی در کمیته، اجرایی نمی‌شود و باید تا رسیدن اساسنامه منتظر ماند.

آنچه پیش از این اتفاق افتاده این است که معمولا برای پست‌های مختلف مدیریتی علاوه بر گزینه‌هایی که در رسانه‌ها از آنها نام برده می‌شود، نفرات دیگری نیز وجود دارند که پس از نهایی شدن اعلام خواهند شد و باید دید در پایان چه کسی بر صندلی دبیرکلی کمیته ملی المپیک‌ خواهد نشست.



قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان