سرمایه گذاری پرسود با خرید طلا

برای سرمایه گذاری پرسود و کم خطر کجا را انتخاب کنم؟

باید به شما به دلیل انتخاب سرمایه گذاری به عنوان راهی برای حفظ ارزش پول تبریک بگوییم. حتماً می دانید که در شرایط نابسامان اقتصادی و تحریم، سرمایه گذاری مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است و با یک سرمایه گذاری هوشمندانه می توان در همین دوره نیز سرمایه خود را چند برابر کرد.

بسیاری از افراد برای سرمایه گذاری به دنبال راه هایی هستند که بتوانند سرمایه گذاری پر سود داشته باشند و در جستجوی این راه زمان زیادی را از دست می دهند. به همین دلیل، بهتر است در ابتدا راه ها و روش های سرمایه گذاری پرسود را بشناسیم.

در این مقاله قصد داریم به معرفی چند روش سرمایه گذاری در ایران بپردازیم:

سرمایه گذاری پرسود با خرید طلا

خرید طلا و سرمایه گذاری از این طریق همیشه به عنوان یکی از روش های پرسود و کم خطر شناخته شده است. این سرمایه گذاری زمانی از سود بسیار بالاتری برخوردار خواهد بود که ارزش دلار کاهش یافته باشد. به همین دلیل حتی در شرایط بسیار بد اقتصادی و نوسانات شدید دلار باز هم طلا یک روش پرسود برای سرمایه شما خواهد بود.

ارز، یک سرمایه گذاری پر سود و پرخطر

اگر از کسانی هستید که به نگهداری پول علاقه زیادی دارید، باید بدانید با بالا رفتن نرخ تورم، ارزش سرمایه نقدی شما  به شدت کاهش خواهد یافت. اما راه حلی برای حل این مشکل وجود دارد و آن نگهداری پول در قالب ارز کشوری دیگر است. هرچند این روش سرمایه شما را از خطر حفظ نمی کند اما به نوعی یک سرمایه گذاری پر سود محسوب شده و از کاهش ارزش پول شما تا حدودی جلوگیری می کند. البته با توجه به شرایط اقتصادی فعلی و ثبات و حتی کاهش قیمت ارز در سال 98 این روش سرمایه گذاری خیلی توصیه نمی شود.

اوراق قرضه یا اوراق مشارکت، یک سرمایه گذاری پر سود و مطمئن

یکی از روش های سرمایه گذاری پر سود و مطمئن خرید اوراق از دولت یا از شرکت های خصوصی است. این روش سرمایه گذاری کم خطر است و سود نسبتاً خوبی دارد. یکی از معایب این روش سرمایه گذاری آن است که شما نمی توانید هر زمان که بخواهید به سرمایه خود دسترسی داشته باشید اما مزیت این روش آن است که سود شما از خرید این اوراق تضمین شده است و برای اوراق قرضه پشتیبان سرمایه شما دولت خواهد بود.

سرمایه گذاری پر سود در بورس

با سرمایه گذاری مناسب و آگاهانه در بورس، ارزش دارایی افراد در مقابل تورم حفظ می شود. زیرا به نسبت سهامی که فرد خریداری کرده است در دارایی شرکت سهیم است و با رشد ارزش دارایی های آن شرکت، ارزش سهام فرد نیز افزایش می یابد. به علاوه بورس از قابلیت نقدشوندگی بالایی برخوردار است و فرد هر زمان که بخواهد می تواند سهام خود را به فروش برساند. همچنین در این روش سرمایه گذاری، سرمایه گذاران از دو محل دریافت سود نقدی و افزایش قیمت سهام، سود به دست می آورند.

مسکن، پرسودترین و مطمئن ترین سرمایه گذاری

یکی از مزایای سرمایه گذاری در مسکن آن است که قیمت مسکن همیشه همراه با افزایش تورم بالا می رود. زمانی که مردم قدرت خرید خوبی دارند خرید و فروش مسکن در سطح بالایی انجام می شود. درست است که در زمان کاهش قدرت خرید مردم نمی توانند مسکن بخرند اما بدون مسکن هم نمی توانند زندگی کنند و به همین دلیل ناچار هستند مسکنی برای خود رهن و اجاره کنند. به همین دلیل و با مقایسه ریسک بازار طلا و ارز با بازار مسکن می توان گفت این بازار پربازده ترین و باثبات ترین بازار برای سرمایه گذاری است.

یک سرمایه گذاری پرسود با ریسک پایین

یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری پر سود با بازدهی بیشتر از بانک و بازار بورس، سرمایه گذاری در پلتفرم فروش اقساطی ایران رنتر است. ایران رنتر یک پلتفرم دو سویه است که خریداران اقساطی را به سرمایه گذاران متصل می کند.در این روش سرمایه گذار در نقش فروشنده اقساطی می تواند با تامین سرمایه خرید های اقساطی یک سرمایه گذاری مدرن و هوشمندانه را انجام دهد. 

ریسک سرمایه گذاری در ایران رنتر

ریسک سرمایه گذاری در ایران رنتر کاملاً توزیع شده است. به این صورت که  برای خرید اقساطی سقف 6 میلیون تومانی در نظر گرفته شده است و خریداران اقساطی متنوع و مستقل از یکدیگر هستند. بنابراین ریسک سرمایه گذاری در ایران رنتر بین افراد مختلف کاملا توزیع می شود.

همچنین تمام خریداران اقساطی در ایران رنتر به روش های مدرن و هوشمند اعتبارسنجی می شوند تا از پرداخت اقساط به موقع اطمینان حاصل شود.

آیا این روش شرعی است؟

از مزایای دیگر این روش سرمایه گذاری می توان به شرعی بودن آن اشاره کرد. از آنجاییکه فروش اقساطی یکی از انواع عقود اسلامی و بر پایه کالا صورت می گیرد، یک سرمایه گذاری کاملاً شرعی محسوب می شود که مراجع تقلید نیز آن را تأیید کرده اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان