۴۲۰ میلیارد ریال تسهیلات به بخش کشاورزی بیله‌سوار تزریق شد

اردبیل -- ایرنا - فرماندار بیله‌سوار مغان از پرداخت ۴۲۰ میلیارد ریال تسهیلات به بخش کشاورزی این شهرستان در سال جاری خبر داد.

420 میلیارد ریال تسهیلات به بخش کشاورزی بیله‌سوار تزریق شد

حسن قبادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اقتصاد این شهرستان به عنوان قطب کشاورزی استان اردبیل بر پایه کشاورزی استوار شده و حمایت از کشاورزان و تقویت بخش کشاورزی یک ضرورت می‌باشد.

او یکی از مهم‌ترین موانع توسعه کشاورزی منطقه را کمبود منابع آبی دانست و اظهار داشت: توجه به مصوبات کارگروه آب کشاورزی می‌تواند بسیاری از مشکلاتی که کشاورزان با آن دست و پنجه نرم می‌کند، را برطرف کند.

وی اظهار داشت: با توجه به شرایط موجود و کمبود آب در منطقه کشت‌ها باید به سمتی پیش برود که نیاز زیادی به آبیاری نداشته باشد.

قبادی مدیریت در مصرف آب را نیازمند تغییر رویکرد از سنتی به مدیریت هوشمند و دانش بنیان ذکر کرد و افزود: میزان آب تولیدی، هدررفت و استفاده در بخش کشاورزی باید رصد شود تا با پایداری سرزمینی در روستاها و شهرها و در نتیجه افزایش تولیدات به تعادل بخشی دست یابیم.

وی خواستار عملیاتی کردن مدیریت هوشمند و دانش‌بنیان حفاظت از منابع طبیعی در شهرستان شد و گفت: منابع طبیعی بزرگترین ثروت ملی است که باید با فرهنگ سازی صحیح در جهت صیانت از این سرمایه عمومی و انتقال آن به نسل‌های آینده بهره گرفته شود.

بیله‌سوار مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد ، سالانه بیش از 400 هزار تن انواع محصولات کشاورزی به ارزش هزار و 200 میلیارد تومان در این شهرستان تولید می‌شود.

6018/ 1257

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان