قالیباف: کار را باید به جوانان تحول‌گرا سپرد

خبرگزاری تسنیم: محمدباقر قالیباف امشب در همایش بصیرتی بزرگداشت هفته دفاع مقدس و یادبود سردار شهید ولی‌الله چراغچی اظهار داشت: جوانان امروز پیشگامان گام دوم انقلاب خواهند بود، جمع ما متشکل از خانواده‌های معزز شهدا است.

وی بیان کرد: این مجلس به نام و یاد شهید چراغچی برگزار شده است، این برادر شهید بسیار پرکار و شجاع بود و فرماندهی رزمندگان دوران دفاع مقدس را بر عهده داشت، ما در کنار این شهید مدیریت را آموختیم و دارای صفت‌های اخلاص و گذشت شویم.

قالیباف بیان کرد: زمانی که کسی به عنوان مثال از جایگاه مدیریتی به جایگاه پایین‌تر برود روحیه خود را از دست می‌دهد، چنین اتفاقی برای شهید چراغچی رخ داده اما این فرد با روحیه پیشین به فعالیت خود ادامه می‌داد، ما زیر دست چنین افرادی تربیت شدیم، شهید کاوه، چراغچی، قاجاریان و نظایر این افراد افتخارات بزرگی را برای خراسانی‌ها کسب کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: امسال هفته دفاع مقدس در محرم واقع شده است، مهم‌ترین درس از فلسفه عاشورا، ممانعت امام حسین(ع) برای فعالیت یزید و مبارزه با وی است، امام برای شکل دادن حکومت بر مبنای قرآن در مقابل یزید ایستاد، امام حسین وی را بزرگترین مرکب دانست.

وی بیان کرد: با نگاه نظام اسلامی، حکومت اسلامی براساس آموزه‌های قرآنی و اهل بیت شکل می‌گیرد، فرهنگ شهدا و شهادت نیز بر همین مبنا است، فلسفه حکومت اسلامی تمایز میان حق و باطل بوده و معیار ما نیز رفتار امام است، امام حسین(ع) براساس همین فرهنگ غریبانه به مقابله با دشمنان رفت.

قالیباف خاطرنشان کرد: امام به راه خود ایمان داشت و جز اعتقاد به دین الهی به هیچ اصلی توجه نداشت، امام از زمانی که توسط خداوند مأمور شد تا زمان تشییع پیکر دنبال‌کنندگان بسیاری داشت، زمان تشکیل نظام جمهوری اسلامی، باطل، استکبار و ظالمان از بین رفت.

وی تصریح کرد: رژیم اشغالگر قدس پیش از تشکیل حکومت انقلاب اسلامی به عنوان باطل و ظالم در مقابل نظام ایستاد تا این حکومت به ثمر ننشیند، با وجود این توطئه‌ها حکومت اسلامی شکل گرفت، مردم با هدایت و فرماندهی حضرت امام و اعتقادات خود در مقابل دشمن ایستادند و از نابودی این حکومت ارزشمند ممانعت شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: تجهیزات جنگی و تعداد دشمنان بسیار زیاد بود اما سنت الهی و جبهه حق به ما کمک کرد، به گفته خداوند متعال در قرآن، ما نباید به تعداد اندک مسلمانان نگاه کنیم و با جبهه حق بر علیه دشمنان قیام کنیم، به گفته امام (ره) تردید در جنگ خیانت به رسول‌الله است.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان به دنبال براندازی نظام اسلام بودند، در کشوری که انگلیس برای آن شاه تعیین می‌کرد تحولات بزرگی رخ داده و افتخارات بسیاری کسب کرده‌ایم، جوانان 30 تا 40 ساله دشمن را در ارتفاع بالای 50 هزار منهدم کردند، اتفاقات بسیاری رخ داد که مسلمانان مقابل آنها ایستادند، به عنوان مثال انگلیسی‌ها کشتی خود را وارد کردند و ایرانیان با برنامه‌ریزی نقشه آنها را نابود کردند.

قالیباف گفت: پیوند محکم میان مسلمانان، امت و حضور مردم در صحنه‌ها سبب افتخارآفرینی در کشور شده است، عمق استراتژی نظام حضور مردم به ویژه جوانان است، جوان تحول‌گرا و اهل حرکت و پیشرفت است، جوانان مبتکر، خلاق و اهل ریسک بوده و با زمان رشد می‌کند، این قشر اهل محافظه کاری نیست.

وی اظهار داشت: جوانان پاک و باگذشت هستند، این افراد موفقیت‌ را برای ما امکان‌پذیر می‌‌کنند، جوانان با شاخص ولایت این افتخارات را در چهل سال گذشته آفریدند، مقاومت دائم جنگیدن، با دنیا حرف نزدن و دردسر درست کردن نیست، مقاومت حرکت رو به جلو و کاملاً فعال بر میزان حق و باطل است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: مقاومت برخلاف سازش است، ساده‌زیستی، آسایش، آرامش، زیر بار زور نرفتن و خودیاری معنای مقاومت هستند، در حال حاضر خودکفا شدیم و یکی از پنج حوزه‌ قدرتمند در جهان، جمهوری اسلامی است، کسی نمی‌تواند برچسب اهل تنش و جنگنده بودن را به ما بزند.

وی خاطرنشان کرد: اساس باورها و ایمان دشمنان به کدخداست، افراد کدخداپرست زیر بار زور می‌روند و از حق خود دفاع نمی‌کنند، این امر سازش نام نداشته و هیچ مغایرتی با ذلت ندارد، امروز خداوند ما را از سختی به جایگاه بالایی رساند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان