مشهد در تسلط مسافران خارجی

مشهدالرضا (ع) پایتخت معنوی کشور در حوزه مسافرت مذهبی در ایران در صدر دیگر شهرهای کشور و در جهان بعد از عربستان دوشادوش عراق جز کلان‌شهر مذهبی دنیا به شمار می رود. این شهر طبق آماری که سال گذشته ثبت کرده سالانه پذیرای حدود 30 میلیون زائر است و پیش بینی می شود که تا سال 1404 شمار زائران ثامن‌الحجج (ع) به 40میلیون نفر برسد. از این تعداد مسافر چیزی در حدود 1.5 میلیون نفر آن ها، زائران خارجی هستند که بیشتر از کشور های عراق، بحرین، کویت، عربستان و سوریه به این شهر مسافرت میکنند و عمده آنها توسط پرواز های مستقیم به مشهد عزیمت می کنند .

تور مشهد اجاره سوئیت در مشهد

بنا بر اظهارنظرهای مختلف مسئولان استانی، ماندگاری زائر در مشهد به حدود 3 روز رسیده درحالی که در سال های قبل این رقم حدود 5 روز بوده است، این زمان برای مسافران خارجی به حدود 5 تا 7 روز عنوان شده که با اجاره سوئیت و آپارتمان مبله در مشهد و اقامت در هتل، هتل آپارتمان، مسافرخانه، زائر سراها و … اقامت خود را سپری می کنند که در این بین اجاره روزانه خانه نزدیک حرم بیشترین تقاضا را در بین اقامتگاه های مختلف داشته است و همه زائران به نوعی در تلاشند تا مکانی را برای اقامت خود انتخاب کنند که کمترین مسافت را با حرم مطهر داشته باشد. اگر چه به دلیل پراکندگی مراکز اقامتی آمار دقیق نمیتوان از میزان ماندگاری در شهر مشهد عنوان کرد اما این دقیق نبودن دلیلی بر عدم برنامه ریزی برای بهتر شدن شرایط نمیکند. در این شهر همواره تلاش شده تا با افزایش کیفیت مراکز اقامتی بهترین سوئیت و آپارتمان های مبله در مشهد برای زائران در نظر گرفته شود تا میزان ماندگاری در شهر دوباره به روند رو به افزایش خود باز گردد.

تور مشهد اجاره سوئیت در مشهد

کاهش میزان مسافرت به مشهد

بنابر گفته های کارشناسان آمار ورودی سال 98 نسبت به پارسال روند کاهشی داشته و آن روند افزایشی سال های گذشته را شکسته است. به گونه ای که در بازه زمانی 25 اسفند پارسال تا 11 فروردین ماه سال جاری 11 میلیون و 526 هزار و 689 زائر و مسافر به این شهر مسافرت کرده اند و نتایج زیر به دست آمده است:

878 هزار و 422  نفر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای به این استان وارد شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 7.7 درصد کاهش داشته است.

334 هزار و 257 نفر از این افراد نیز با قطار به این استان سفر کردند که با افزایش 2.3 درصدی همراه بوده است.

170  هزار و 810 نفر از طریق خطوط هوایی به این شهر مسافرت کرده اند که از این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 19 درصد کاهش داشته است.

10 میلیون و 143 هزار و 200 نفر هم با ماشین های شخصی وارد استان شده اند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با کاهش 3.8 درصدی مواجه بوده است.

تعداد کلی مسافرت در این بازه زمانی در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته در حدود 9 درصد با کاهش مسافر رو به رو بوده است.

تور مشهد اجاره سوئیت در مشهد

افزایش ماندگاری در مشهد

یکی از مهم ترین عواملی که باعث ماندگاری بیشتر مسافران در شهر مشهد می شود بهره گیری از تورهای مسافرتی است که از این طریق هم می توان منجر به افزایش ماندگاری مسافران در شهر مشهد شد و هم با تورهای گردشگری مناسب همراه با اسکان های مناسب سفری خاطره انگیز برای مسافران رقم زد.

این راهکار برای هتل دارها و مسافرخانه های مشهد نیز کاربرد بسیاری دارد زیرا مسافری که برای خانه اجاره ای روزانه در مشهد اقدام میکند اگر علاوه بر وضعیت اسکان مناسب تورهای مناسب و خاطره انگیزی برایش ترتیب داده شود قطعا در نظر او تاثیر فراوان خواهد داشت و باعث استقبال بیشتری برای اسکان طولانی تر خواهد شد.

درواقع باید به ‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا زائری که مشهد مقدس را به‌عنوان هدف سفر خود انتخاب کرده هم بتواند در آرامش بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) را زیارت و هم در وقت‌ اضافه خود، بتواند از اماکن و جاذبه‌های دیدنی مشهد استفاده کنند و با اقامت در آپارتمان مبله نزدیک حرم خاطره های ماندگاری در ذهنش نقش ببندد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان