سکه در مرز ریزش به کانال سه میلیون تومانی

نرخ طلا و انواع سکه تحت تاثیر افت قیمت دلار و اونس در بازارهای جهانی کاهش یافت به طوری که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به قیمت چهار میلیون تومان به فروش رسید.

براساس معاملات امروز از یکسو قیمت دلار 50 تومان کاهش یافت و از سوی دیگر اونس طلا در بازارهای جهانی ریزش 20 دلاری را در مقایسه با معاملات عصر دیروز تجربه کرد.

 ساعت 14 امروز قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با افت حدود 35 هزار تومانی قیمت نسبت به دیروز به چهار میلیون تومان رسید، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم در بازار آزاد تهران در ساعت 13 امروز به قیمت سه میلیون و 980 هزار تومان به فروش رسید.

نیم سکه نیز 2 میلیون و 50 هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و 250 هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی 850 هزار تومان داد و ستد شد.

همچنین در بازار آزاد تهران هر گرم طلای خام 18 عیار 405 هزار تومان و هر مثقال طلا نیز یک میلیون و 756 هزار تومان فروخته شد.

نرخ اونس طلا در بازارهای جهانی به قیمت یک هزار و 470 دلار عقب نشینی کرد.

افت 30 درصدی قیمت سکه در یکسال گذشته

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر کشور روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: قیمت سکه در یک سال گذشته حدود 30 درصد افت داشت و از حدود پنج میلیون و 500 هزار تومان در پنجم مهر 1397 به حدود چهار میلیون تومان در ششم مهر امسال کاهش یافت.

«محمد کشتی‌آرای» با بیان اینکه رکود بازار طلا به علت قرار گرفتن در ماه های محرم و صفر بسیار تشدید شده است، اضافه کرد: کاهش مناسبت هایی مانند عقد و ازدواج در این دو ماه، میزان مراجعه به بازار طلا کاهش یافته که پیش بینی می‌شود این وضعیت تا یک ماه آینده یعنی تا پایان ماه صفر ادامه داشته باشد.

به گفته وی، اکنون طلا جذابیتی برای سرمایه‌گذاری ندارد و فقط برای مصارف خاص مانند هدیه دادن و مراسم های ازدواج از آن استفاده می‌کنند، در عین حال اکنون به دلیل قرار داشتن در ماه صفر، میزان خرید آن نیز کاهش زیادی یافته است.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر کشور اضافه کرد: در گذشته به جز سرمایه‌گذاری از سکه برای هدیه دادن نیز استفاده می‌شد، اما در حال حاضر به دلیل بالارفتن قیمت سکه و کاهش توان خرید، مردم گرایش کمی برای هدیه دادن سکه در مراسم ها و مناسبت ها دارند و ترجیح می‌دهند که از سایر کادوها استفاده کنند.

وی درباره حباب سکه نیز گفت: به دلیل کاهش شدید قیمت سکه میزان حباب آن نیز افت زیادی کرده است،  حباب سکه تمام بهار آزادی اکنون به صفر رسیده و حباب نیم سکه نیز به صفر نزدیک شده است و ربع سکه و سکه گرمی هنوز اندکی حباب دارند که آن نیز در حال تخلیه شدن است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان