توسعه کفی هوشمند کفش برای افراد مبتلا به دیابت

"موسسه فناوری استیونز بونبوتون"(Stevens Institute of Technology Bonbouton) اخیرا کفی کفش هوشمندی توسعه داده است که می‌تواند همیشه بر وضعیت سلامت افراد مبتلا به دیابت نظارت و از ایجاد زخم پا جلوگیری کند.

توسعه کفی هوشمند کفش برای افراد مبتلا به دیابت

به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، افراد مبتلا ممکن است زخم‌هایی در پای آنها ایجاد شود و از آنجایی که آنها درد را احساس نمی‌کنند این زخم‌ها عفونی می‌شوند اما اخیرا یک موسسه، کفی کفش هوشمندی توسعه داده است که برای افراد مبتلا به دیابت که مستعد ابتلا به زخم‌های پوستی در پاهای خود هستند، کارآمد است. درمان این زخم‌ها بسیار دشوار است و بعضی اوقات به قطع عضو منجر می‌شود. با این وجود با استفاده از این کفی آنها می‌توانند از ایجاد آن زخم‌ها جلوگیری کنند.

زخم پای دیابتی یکی از عوارض قابل توجه دیابت است و بیشترین قسمت عوارض پای دیابتی را تشکیل می‌دهد. دیابت با چند مکانیسم موجب زخم پای دیابتی می‌شود. معمولاً علت اصلی ایجاد زخم فقدان حس درد در زمینه نوروپاتی است. از طرفی دیگر خود نوروپاتی پوست پا را خشک و شکننده می‌کند و استعداد ترک برداشتن پوست را افزایش می‌دهد.

این کفی کفش توسط "لین له"(Linh Le) توسعه داده شده است. هنگامی که وی در حال تلاش برای اخذ مدرک دکترای خود در رشته مهندسی شیمی از موسسه فناوری استیونز در نیوجرسی بود موفق به توسعه این کفی شد. او اکنون مدیرعامل موسسه فناوری استونز بونبوتون است.

کاربران می‌بایست این کفی‌های هوشمند را در درون کفش‌ها قرار دهند تا این کفش‌ها از بروز زخم جلوگیری کنند. این کفی‌های هوشمند از چهار لایه تشکیل شده است و از شبکه‌ای از سنسورهای مبتنی بر گرافن که درون آنها تعبیه شده، استفاده می‌کنند تا تغییرات فشار و دمای پوست را در نقاط مختلف در امتداد کف پا اندازه‌گیری کنند.

اگر این کفی، التهابی را در کف پای کاربران احساس کند از آنجا که به بلوتوث مجهز است سریعا این موضوع را از طریق برنامه‌ای که کاربران در گوشی‌های خود نصب می‌کنند به آنها هشدار خواهد داد. برنامه مذکور در گوشی‌های دارای دو سیستم عامل اندروید و آی.او.اس قابل اجرا است. این برنامه همچنین علاوه بر هشدار نکاتی را نیز به کاربران می‌گوید و افراد می‌توانند داده‌های این برنامه را با پزشک و خانواده خود نیز به راحتی به اشتراک بگذارند.

نیروی این کفی‌ها توسط باتری‌های غیر قابل شارژ تامین می‌شود و کاربران می‌بایست هر چهار ماه یک بار این باتری‌ها را تعویض کنند. البته قابل ذکر است که این اولین بار نیست که کفی‌های هوشمندی توسعه داده می‌شوند بلکه دانشمندان آلمانی "موسسه تحقیقاتی سیلیکات فراونهوفر"(Fraunhofer Institute for Silicate Research) نیز پیشتر کفی‌های هوشمندی توسعه داده بودند که دمای بدن کاربر را اندازه گیری می‌کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان