بهترین غذاهای ترکیه برای گیاهخواران و وگان‌ها

کشور ترکیه جایی است که در آن می توانید بهترین غذاهای جهان را میل کنید.رستوران های ترکیه غذاهایی را سرو می کنند که کمتر رستورانی را در سفرهایتان خواهید یافت که چنین طعم و کیفیتی را داشته باشند

بهترین غذاهای ترکیه برای گیاهخواران و وگان‌ها

کشور ترکیه جایی است که در آن می توانید بهترین غذاهای جهان را میل کنید.رستوران های ترکیه غذاهایی را سرو می کنند که کمتر رستورانی را در سفرهایتان خواهید یافت که چنین طعم و کیفیتی را داشته باشند. بسیاری از مسافران یکی از هدف های سفرشان به ترکیه را چشیدن طعم غذاهای جذاب و خوشمزه ترکیه ای عنوان می کنند. ممکن است این عجیب به نظر برسد، اما پس از میل کردن اولین وعده غذاییتان در ترکیه، شما هم با این دسته از توریست ها هم عقیده خواهید شد.

یکی از اولین چیزهایی که پس از بررسی منوی غذا در رستوران های ترکیه خواهید فهمید این است که پایه اولیه بیشتر این غذاها گوشت، مرغ و یا ماهی است. با توجه به این نکته که آشپزهای ترکیه ای در کار خود مهارت فراوانی دارند و سبک پخت و پز آن ها به گونه ای است که طعمی متفاوت از هر آنچه تا به حال امتحان کرده اید را برای شما سرو می کنند، این موضوع خبر خوبی به نظر می آید. غذاهایی جذاب مانند اسکندر کباب و لاحماجون طعمی فوق العاده دارند و پیشنهاد می شود حتما آن ها را در ترکیه میل کنید.

از طرف دیگر اما، ان سوال پیش می آید که آیا برای افراد گیاهخوار هم امکان لذت بردن از غذاهای ترکیه ای وجود دارد؟

پاسخ این است که تنوع غذایی فراوان و مواد اولیه خاص به کار رفته در غذاهای ترکی آنقدر زیاد است که قطعا برای هر سلیقه ای گزینه های فراوانی پیدا می شود. غذاهای گیاهی در ترکیه به وفور وجود دارند و در هر رستوران و کافه در هر نقطه از شهرهای این کشور، تعداد زیادی گزینه برای انتخاب خواهید داشت.

در این مطلب از مجله گردشگری الی گشت، به معرفی غذاهای گیاهی در ترکیه خواهیم پرداخت. اگر گیاهخوار هستید، پس از مطالعه این مطلب می توانید با خیال راحت به رستوران های ترکیه بروید و از میان غذاهای موجود، گزینه های مناسب خود را انتخاب و میل نمایید.

عکس غذاهای گیاهخواری ترکیه

دلمه، غذایی گیاهی و آشنا برای مسافران ایرانی

دلمه یکی از آشناترین غذاهایی است که در ترکیه خواهید دید. این غذای جذاب در خاورمیانه بسیار معروف است و محدود به کشور ترکیه نیست. در تمام کشورهای عربی، ایران و حتی هند می توانید دلمه را در رستوران ها و خانه ها پیدا کنید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید.

در ترکیه دلمه را به شکل خاص خود پیچیده و می پزند. به طوری که برای کسانی که از طرفداران این غذای جذاب هستند، دلمه های ترکیه یکی از دوست داشتنی ترین نمونه های این غذای گیاهی محسوب می شود.

طبخ دلمه در کشورمان اغلب با پر شدن برگ انگور یا صیفی جاتی مانند فلفل دلمه ای، بادمجان یا گوجه به وسیله موادی خاص مانند گوشت و لپه انجام می شود. در ترکیه نیز این غذا به شکلی مشابه و با ادویه ها یا مواد مخصوص ترکی پخته می شود.

آنچه باعث می شود نام دلمه در میان غذاهای گیاهی در ترکیه جای بگیرد این نکته است که در منوی بسیاری از رستوران های ترکیه می توانید دلمه هایی را پیدا کنید که مخصوص وگان ها هستند. در این غذای گیاهی خوشمزه، گوشت یا مواد وابسته به آن حذف و با مواد اولیه مشابهی جایگزین شده است.

دلمه، غذایی گیاهی و آشنا برای مسافران ایرانی

گزلمه، یک غذای خوش عطر گیاهی برای امتحان کردن در ترکیه

اگر به دنبال امتحان کردن غذایی اصیل ترکیه ای هستید که کاملا برای گیاهخواران مناسب است، گزلمه یک انتخاب بی نظیر برای شما خواهد بود. این غذای سالم، خوشمزه و البته فاقد گوشت می تواند به عنوان یک وعده اصلی، یک دسر در کنار غذا و یا یک میان وعده میل شود.

گزلمه یک نوع نان است که در داخل آن اسفناج یا سیب زمینی به همراه مقداری ادویه مخصوص ترکیه ای قرار داده شده است. این مواد با هم پخته می شوند. در نهایت غذایی بی نظیر با عطر و طعمی خاص پخته می شود که به شدت خوشمزه است.

در صورتی که وگان نیستید و می توانید به عنوان یک گیاهخوار مواد لبنی را نیز مصرف کنید، می توانید گزلمه را در کنار پنیر نیز استفاده کنید.

این غذای گیاهی در ترکیه در رستوران ها و همینطور دکه های کنار خیابان ها به فروش می رسد. در هر حالت این غذا خوشمزه و جذاب است. البته پیشنهاد می شود حتما تلاش کنید تا گزلمه را به صورت داغ میل کنید.

گزلمه، یک غذای خوش عطر گیاهی برای امتحان کردن در ترکیه

چوبان سالاتاسی، یک سالاد اصیل ترکی

معنی نام این سالاد، سالد چوپان ها است و همان طور که نام آن نشان می دهد، چوبان سالاتاسی غذای اصیل چوپان های ترکیه ای بوده است.

این سالاد که تهیه آن بسیار ساده است معمولا در وعده های ناهار و شام در کنار غذا سرو و میل می شود. البته ناگفته نماند که چوبان سالاتاسی در عین سادگی بسیار خوشمزه است و این غذای ترکی جزو مواردی است که حتما در سفرتان به ترکیه باید آن را امتحان کنید.

چوبان سالاتاسی از ترکیب آشنای سالادهای خود ما یعنی خیار، گوجه و پیاز خرد شده در کنار هم تهیه می شود. البته تفاوت هایی نیز وجود دارد. مثلا در این سالاد از لیمو، روغن زیتون، جعفری، فلفل دلمه ای و ادویه خاص و معطر ترکی استفاده می شود.

در برخی رستوران ها می توانید چوبان سالاتاسی را به همراه مقداری پنیر فتا ببینید که در صورتی که رژیم گیاهخواری شما این اجازه را می دهد، امتحان آن پیشنهاد می شود.

چوبان سالاتاسی، یک سالاد اصیل ترکی

شاشوکا، غذایی محلی که نباید از آن گذشت

این غذای محلی را کمتر می توانید در رستوران ها پیدا کنید. اگر دوستی در ترکیه دارید یا به مهمانی دعوت شده اید و از شما راجع به غذایی که دوست دارید پرسیدند، حتما نام این غذا را ببرید.

ترکیبی جذاب از بادمجان، سیب زمینی و گوجه که همراه با دستوری خاص در کنار هم سرخ شده اند یکی گزینه ایده آل غذای گیاهی در ترکیه را به وجود می آورند.

معمولا شاشوکا را همراه با نان میل می کنند. البته محلی ها آن را با مقداری لیمو ترش صرف می کنند زیرا اغلب عقیده دارند که طعم آن زمانی که مقداری ترش تر می شود، بهتر است.

شاشوکا، غذایی محلی که نباید از آن گذشت

بورک، از مشهورترین غذاهای گیاهی در ترکیه

بورک در کنار دلمه یکی از مشهورترین غذاهای ترکیه به حساب می آید. این غذای بی نظری ترکی شباهت بسیار زیادی به سمبوسه هایی که در ایران دیده ایم دارد. هرچند این دو غذا تفاوت های زیادی نیز با هم دارند.

بورک که معولا به عنوان یک میان وعده یا بخشی از یک وعده اصلی صرف می شود، لقمه هایی کوچک است که با موادی مخصوص پر شده و سپس سرخ می شود. انواع مختلفی از بورک وجود دارد که هر کدام از مواد اولیه مختلفی استفاده می کنند. بورک ها معمولا از گوشت گاو، گوسفند، مرغ، ماهی و میگو در مواد اولیه خود استفاده می کنند و هر یک از آن ها برای افراد برای سلیقه های مختلفی مناسب است.

البته گیاهخواران نیز می توانند از این غذای فوق العاده ترکیه ای لذت ببرند. بورک های مختلفی در رستوران ها و دکه های کنار خیابان ها قابل مشاهده است که از مواد غیر گوشتی مختلف در مواد اولیه آن ها استفاده شده است.

معروفترین بورک هایی که می توانید به عنوان غذای گیاهخواری در ترکیه میل کنید بورک بادمجان و بورک اسفناج است. همچنین در صورتی که وگان نیستید می توانید از بورک پنیر فتا یا بورک تخم مرغ نیز لذت ببرید.

بورک، از مشهورترین غذاهای گیاهی در ترکیه

در این مطلب به معرفی 5 مورد از بهترین غذاهای گیاهی در ترکیه پرداختیم. غذاهای متنوعی که در منوی اغلب رستوران ها قابل مشاهده هستند و برای گیاهخواران و وگان ها نیز گزینه هایی مناسب به شمار می آیند. با استفاده از این موارد می توانید بدون کوچکترین دغدغه ای درباره رژیم غذایی گیاهخواری خود از سفرتان به ترکیه و از هنر آشپزهای ترکیه ای لذت ببرید. برای سفر به ترکیه و چشیدن طعم خاص این غذاهای تور استانبول را از ما خریداری کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان