دانستنی حقوقی؛

برای تغییر نام وصول کننده چک چه باید کرد؟

یک وکیل پایه دادگستری درباره چگونگی تغییر نام وصول کننده و دارنده چک توضیحاتی داد.

برای تغییر نام وصول کننده چک چه باید کرد؟

دانستنی حقوقی/ برای تغیر نام وصول کننده چک چه باید کرد؟به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، گاهی اوقات پیش می‌آید که بخواهیم نام فردی که در چک ذکر شده است را تغییر دهیم و چک جدیدی را در وجه فردی دیگر بنویسیم.

انجام این کار نیازمند برخی نکات قانونی است و باید با توجه به دستورالعمل‌هایی که در قانون ذکر شده‌اند نام فردی که روی چک نوشته شده است را تغییر داد.


بیشتر بخوانید: ادعای ورشکستگی برای فرار از پرداخت قرض چه تبعاتی دارد؟


محمد امین حسین آبادی وکیل پایه یک دادگستری  در گفت‌وگو با  خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تغییر نام فردی که روی چک نوشته شده است، اظهار کرد: پیش از هر چیزی باید به این نکته توجه داشت که چک در وجه حامل نوشته شده یا در وجه شخص صادر شده است.

او تصریح کرد: اگر فرد صادر کننده چک به دنبال تغییر نام روی چک خود باشد باید پشت نویسی چک را به درستی انجام دهد، اما معمولا بانک‌ها این چک را قبول نمی‌کنند.

ظهر نویسی چه زمانی انجام می‌شود؟

این وکیل پایه یک دادگستری با بیان اینکه خط خوردگی روی چک سبب بلا اثر شدن آن می‌شود، گفت: به دلیل آنکه نمی‌توان روی چک خط خوردگی وجود داشته باشد پس حتما باید توجه داشت که نام فرد جدید حداقل حتما  پشت چک ظهر نویسی شود.

حسین آبادی با اشاره به حضور شخص اولی که نام آن روی چک نوشته شده است، افزود: اگر شخص اول حاضر باشد باید پشت چک را امضا کرده و سپس چک را به شخص دوم تحویل دهد.

او افزود: اصولا برای انجام این کار باید فرد اول حاضر باشد و هم او و هم صادر کننده پشت چک را امضا کنند و سپس چک به شخص دوم تحویل داده شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان