شناسایی ۲۶ هزار مصرف کننده مواد مخدر در قزوین

قزوین - ایرنا - ۲۶ هزار مصرف کننده مواد مخدر در استان قزوین توسط پلیس مورد شناسایی قرار گرفته است.

اردشیر صفاپور یکشنبه شب در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قزوین افزود: همچنین 245 معتاد متجاهر امسال دستگیر و در مراکز متادون درمانی نگهداری شده و تحت مراقبت هستند.

این مسئول با بیان اینکه 2.97 درصد جمعیت استان دارای اعتیاد به مواد مخدر هستند، افزود: استان قزوین، از لحاظ شیوع شناسی مصرف مواد در حوزه‌های مختلف جزو استان‌های رده پایین است.

وی با اشاره به فعالیت پنج کمیته تخصصی درمان، فرهنگ پیشگیری، مقابله، حقوقی و قضایی و مشارکت‌های مردمی در ستاد مبارزه با مواد مخدر استان،اظهار داشت: ستاد مبارزه با مواد مخدر استان با شعار یاریگر هم باشیم،  فرهنگ پیشگیری و لزوم آگاه سازی جامعه را در دستور کار خود قرار داده است.

صفاپور اضافه کرد: بر همین اساس همه اقشار جامعه شامل خانواده ها، نهادهای آموزشی، فرهنگی، نظامی و انتظامی باید کمک کنند تا بتوانیم در زمینه فرهنگ پیشگیری از مصرف مواد مخدر اقدامات خوبی انجام دهیم.

وی اظهار داشت: پیشگیری یکی از مهم ترین اولویت های ما در حوزه مواد مخدر است که در این راستا دانش آموزان، اولیا، مربیان آموزشی، جامعه کارگری و نظامی به عنوان جامعه هدف هستند.

صفاپور با اشاره به کاهش سن اعتیاد در جامعه تاکید کرد: آموزش و پرورش وظیفه خطیری در پیشگیری و آگاهی این قشر از جامعه برعهده دارد چرا که براساس برخی آمارها حدود 20 درصد دانش آموزان اولین تجربه مصرف مواد را دارند.

این مسئول افزود: بیشتر معتادان جامعه ما در گروه سنی 30 تا 40سال هستند و اعتیاد بانوان هم نگران کننده است و باید برای کاهش این وضعیت برخی مراکز مانند آرایشگاههای زنانه و باشگاههای ورزشی مراقبت بیشتری شوند.

وی افزود : در حال حاضر 119 مرکز متادون درمانی دراستان فعال است و 48 سمن سازمان مردم نهاد نیز با رویکرد مقابله با آسیب های مصرف مواد مخدر در استان به فعالیت می پردازند.

صفاپور در بحث پیشگیری و برخورد با معتادان متهاجر نیز گفت: چهار مرکز (شیلتر) شبانه آقا و خانم و 2 مرکز نگهداری بهبود یافتگان خانم در استان وجود دارد که در بحث ساماندهی این مراکز همه دستگاههای قضایی، انتظامی و شهرداری همکاری دارند.
7389 / 3013

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان