وزیر خارجه لبنان به سوریه می رود

بیروت- ایرنا- "جبران باسیل" وزیر خارجه لبنان گفت که به سوریه می روم تا سوری ها به کشورشان بازگردند، همانطور که ارتش این کشور از لبنان به سوریه بازگشت.

وزیر خارجه لبنان به سوریه  می رود

به گزارش خبرگزاری رسمی لبنان، باسیل روز یکشنبه به مناسبت 13 اکتبر مصادف با سالگرد پایان جنگ داخلی لبنان (1975-1990) یادآورشد که می خواهم لبنان، حاکمیت و اقتصاد آن نفس بکشند.

وی  افزود: به صراحت به مردم لبنان می گویم، بیشتر حاکمان کشور برای تغییر آمادگی ندارند بلکه تفکر آنان مبتنی بر وابستگی و تسلیم در برابر جنگ اقتصادی است که بر کشور تحمیل شده است تا به ما القا شود ورشکسته و رو به فروپاشی هستیم.

باسیل گفت: همانطور که از ویرانه های جنگ 15 ساله دوباره سربرآوردیم، این بار نیز از میان آوارهای اقتصادی کسانی که شایعه پراکنی کرده و بازی ارز ملی را در کشور در پیش گرفته اند برمی خیزیم.

وزیر خارجه لبنان، فلسطین و سوریه را دو ریه اقتصادی لبنان برشمرد و گفت: سوریه مجرای تنفس اقتصادی لبنان است ؛ ما یکی از ریه های خود را به دلیل اسرائیل از دست دادیم آیا باید دومی را نیز به دلیل جنون کینه و محاسبات اشتباه و بیهوده از دست بدهیم؟

سخنان وزیر خارجه لبنان در حالی است که وی روز گذشته در نشست فوق العاده وزیران خارجه اتحادیه عرب اظهار داشت: زمان آن رسیده است که سوریه به اتحادیه عرب بازگردد.

وی همواره بر لزوم بازگشت پناهجویان سوری از لبنان به کشورشان تاکید دارد . اکنون یک ونیم میلیون پناهجوی سوری در لبنان به سر می برند.

اتحادیه عرب همزمان با آغاز بحران در سوریه عضویت این کشور را به تعلیق در آورد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان