اردوغان: برای من کوچکترین اهمیتی ندارد که کسی کُرد است یا نه

رئیس جمهور ترکیه اظهار داشت که کشورش عملیات چشمه صلح را فقط برای تامین امنیت ترکیه و بازگرداندن آوارگان سوری انجام می‌دهد.

اردوغان: برای من کوچکترین اهمیتی ندارد که کسی کُرد است یا نه

به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه طی سخنرانی خود در استانبول اظهار داشت که نظامیان این کشور در جریان عملیات چشمه صلح تا عمق 30 تا 35 کیلومتری خاک سوریه نفوذ خواهند کرد.

اردوغان با اشاره به تسلط نیروهای ترکیه بر 109 کیلومتر مربع از مناطق شرق فرات، افزود: ما هیچ غیرنظامی را در سوریه هدف نمی‌گیریم. اگر مراقب غیرنظامیان نبودیم، می‌توانستیم بسیار سریع تک تک تروریست‌ها را نابود کنیم.

رئیس‌جمهور ترکیه در ادامه افزود: ما بیشترین حمایت را از همان کُردهای سوریه داریم زیرا آنها از گروه تروریستی ی.پ.گ خسته شدند... این عملیات ما علیه ی.پ.گ، پ.ک.ک، پ.ی.د یا هرچه اسمشان می‌خواهد باشد، است.

وی در ادامه با اشاره به اظهارات روز گذشته مقامات آلمانی و فرانسوی گفت: بعد از آغاز این عملیات، بعضی کشورها ما را با تحریم و ممنوعیت فروش سلاح تهدید کردند. آنها باید بدانند که ترکیه با چنین تهدیدهایی پا پس نمی‌کشد. همین مشکل در عراق نیز هست. وضعیت در عراق نیز بسیار بد است. وقتی با عراقی‌ها مذاکره می‌کنیم، یک چیز می‌گویند و در پشت سر ما یک چیز متفاوت.

اردوغان تصریح کرد: عراق می‌گوید آنها کُرد هستند، اما برای من مهم نیست که کسی کُرد است یا نه؛ برای من کوچکترین اهمیتی ندارد... آنها تروریست هستند و نگاه ما به آنها متفاوت است.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در 9 اکتبر از آغاز عملیات نظامی ترکیه "چشمه صلح" در سوریه خبر داد. به گفته وی، هدف از این عملیات مبارزه با شبه نظامیان کرد و تروریست های گروه دولت اسلامی (ممنوع در فدراسیون روسیه) در مناطق مرزی در شمال شرقی سوریه است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان