الجبیر به اسپوتنیک: اتحادیه کشورهای عربی تجاوز ترکیه به سوریه را محکوم کردند

عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان سعودی درباره موضع عربستان به عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه و روابط آمریکا با کردهای سوریه به خبرنگاران پاسخ داد.

الجبیر به اسپوتنیک: اتحادیه کشورهای عربی تجاوز ترکیه به سوریه را محکوم کردند

به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری اسپوتنیک در مصاحبه ای با عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان درباره عملیات نظامی ترکیه در سوریه چندین سوال مطرح کرد.

اسپوتنیک: درباره عملیات ترکیه در شمال سوریه نظر خود را اعلام کنید؟ آیا نیروهای کرد را حمایت می کنید؟

عادل الجبیر: ما حمله و تجاوز ترکیه به سوریه را محکوم می کنیم. دیروز جلسه ای وزرای امور خارجه اتحادیه کشورهای عربی برگزار شد که در بیانیه ای این حملات را محکوم کردند و از ترکیه خواستند تا نیروهای خود را از سوریه خارج کند. همچنین از جامعه جهانی خواستند تا مسئولیت خود را به عهده بگیرد و از متوقف شدن تجاوز اطمینان یابد.

اسپوتنیک: شما عملیات ترکیه را محکوم کردید، کردها با نیروی نظامی بزرگی درگیر شدند. به نظر شما آیا درست است که ایالات متحده، متحدان کرد خود را رها کرد؟

عادل الجبیر: من آن را اینگونه نمی نامم. من فکر می کنم که ایالات متحده هنوز با متحدین خود در شمال سوریه همکاری می کند و ایالات متحده باید خود سیاستهایش را تعیین کند. این امر برای بیش از این است که بگویم این یا آن رویکرد صحیح است یا نه. ما با شرکای خود در واشنگتن و همچنین با نیروهایی که در سوریه از آنها پشتیبانی می کنیم، مشورت می کنیم و به دنبال بهترین راه برای حل اوضاع هستیم.

اسپوتنیک: آیا شما با رهبر کردها موافق هستید که گفت: این یک وظیفه اخلاقی برای ایالات متحده است تا از افرادی که در کنار نیروهای آنها علیه داعش جنگیده اند محافظت کند؟

عادل الجبیر: من در این مورد نظر نخواهم داد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در 9 اکتبر از آغاز عملیات نظامی ترکیه "چشمه صلح" در سوریه خبر داد. به گفته وی، هدف از این عملیات مبارزه با شبه نظامیان کرد و تروریست های گروه دولت اسلامی (ممنوع در فدراسیون روسیه) در مناطق مرزی در شمال شرقی سوریه است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان